خبر ناراحت کننده برای سیگاری‌ها / افزایش قیمت در راه است

رئیس انجمن تولید کنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی گفت: افزایش قیمت ها به میزان نرخ تورم، افزایش دستمزدها و قیمت حامل های انرژی بستگی دارد.

محمد رضا تاجدار؛ رئیس انجمن تولید کنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز از افزایش نرخ سیگار در ماه های آینده خبر داد و افزود: در این روزها افزایش قیمت نداریم و به دلیل تاخیر در بسته بندی یکی از برندهای معروف بازار افزایش قیمت رخ داده که ناشی از سواستفاده برخی از توزیع کنندگان بازار بوده است.

وی گفت: آنگونه که مطلع شدم این افراد، سیگارهای قدیم را اصل و سیگارهایی که با بسته بندی جدید قرار است وارد بازار شود را غیراصل معرفی میکنند و به همین دلیل سیگارهای موجود در انبارهایشان را بالاتر از قیمت بازار میفروشند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات دخانی تصریح کرد: در دی ماه که شروع سال میلادی است، همزمان قانون ارزش افزوده نیز اجرا میشود، به همین دلیل افزایش قیمت را خواهیم داشت.

تاجدارعنوان کرد: افزایش قیمت ها به میزان نرخ تورم، افزایش دستمزدها و قیمت حامل های انرژی بستگی دارد ولی اصولا افزایش‌ نرخ ها با بالا رفتن تقاضا از بهمن و اسفندماه شروع میشود.

وی خاطرنشان کرد: قبلا طبق قانون ارزش افزوده ۱۵درصد از حوزه دخانیات مالیات گرفته میشد ولی با تصمیم مجلس، در قانون جدید ۲۵درصد ارزش افزوده شامل حال سیگارهای داخلی و برای نوع خارجی ۴۰درصد محاسبه میشود طبیعی است که بابت اجرای این قانون افزایش قیمت خواهیم داشت.

رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات دخانی با بیان اینکه نمی توان درصد دقیقی برای این افزایش ها اعلام کرد، افزود: در ۳ ماهه چهارم سال جاری به دلیل تغییر سال میلادی و افزایش قیمت محصولات شرکت های خارجی، اجرای قانون تجمیع عوارض در قالب ارزش افزوده ، نرخ تورم و تغییر قیمت حامل های انرژی  و دستمزدها نرخ سیگار گران تر خواهد شد.

خبر ناراحت کننده برای سیگاری‌ها/ افزایش قیمت در راه است

پایان پیام/

کد خبر: 1117110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =