طراحی بورس شهید قاسم سلیمانی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر 

مدیرهمکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه خبرداد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر بورسی را تحت عنوان شهید قاسم سلیمانی برای 150 دانشجو و استاد سوریه‌ای طراحی کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزای ایسکانیوز، امیر گل رو در بازدید وزیر علوم کشور سوریه از دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه دارای 527 عضو هیئت علمی است که تاکنون 10 عضو هیات علمی این دانشگاه به عنوان وزیر انتخاب شده اند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از نظر تحقیقاتی در دنیا سرآمد است و براساس اعلام پایگاه رتبه بندی کیو اس این دانشگاه از نظر شاخص سرانه ارجاعات هر استاد رتبه ١٩ کل جهان را دارد.

مدیرهمکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دانشگاه دارای 24 مرکز تحقیقاتی و 16 قطب علمی است، تاکید کرد:زمینه های اصلی تحقیقاتی این دانشگاه در زمینه سلامت، ایمنی، آب، محیط زیست و انرژی است. 

گل رو عنوان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه کارآفرینی سرمایه گذاری های بسیاری انجام داده است و آمادگی داریم این تجربه را با دانشگاه های کشور سوریه به اشتراک بگذاریم.

وی ادامه داد: این دانشگاه دارای دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویان سوری است که برنامه داریم جذب دانشجویان خارجی از جمله دانشجویان کشور سوریه را افزایش دهیم.

مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر بورسی را تحت عنوان «شهید قاسم سلیمانی» برای 150 دانشجو و استاد سوری طراحی کرده است.

گل رو افزود: این بورس در دو سطح دانشجویی و استادی طراحی شده است که براساس آن 25 استاد این دانشگاه می توانند در مقطع دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه تحصیل دهند.

وی عنوان کرد: همچنین براساس این بورس به 50 نفر از استادان سوری فرصت مطالعاتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اختصاص می یابد.

مدیرهمکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: براساس این بورسیه 50 نفر از دانشجویان رتبه نخست کنکور کشور سوریه می‌توانند در مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحصیل کنند.

گل رو افزود: همچنین براساس این بورسیه سه دانشجوی رتبه اول مقطع کارشناسی دانشگاه دمشق در 5 گرایش که دانشگاه دمشق اعلام کند در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: برنامه داریم دوره مشترک برای دانشجویان طراحی کنیم که سال اول تحصیل خود را در دانشگاه دمشق و سال دوم را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحصیل کنند.

مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: همچنین دانشگاه صنعتی امیرکبیر تخفیف شهریه 50 درصدی برای دانشجویان دختر و پسر سوری درنظر گرفته است.

گل رو اظهار کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه دارد یک دفتر در دانشگاه دمشق و دانشگاه دمشق یک دفتر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جزیره کیش راه اندازی کند.

وی عنوان کرد: ما آمادگی داریم به دانشجویان و استادان سوری علاقه‌مند به حوزه فناوری آموزش های لازم را اختصاص دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =