همه آنچه باید از عکاسی با تلفن همراه در شب بدانید

عکاسی در شب، به عکاسی در فضای آزاد در ساعات شب گفته می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، هر چند روزی نیست که دوربین‌های تلفن‌های همراه مرزهای جدیدی را فتح نکنند، اما همچنان بسیاری به‌محض غروب خورشید قید عکاسی با تلفن‌همراه را می‌زنند. خب البته عکاسی با گوشی هوشمند در تاریکی می‌تواند دلهره‌آور باشد: نور کم، کنتراست شدید و نویز آزار دهنده تنها گوشه‌ای از این مشکلات است، اما با کمی خلاقیت و رعایت چند نکته به‌راحتی می‌توانید این محدودیت‌ها را کنار بگذارید. در ادامه مطالب  قبل درباره عکاسی ، این بار هفت نکته برای عکاسی بهتر در شب با دوربین تلفن همراه را بیان می‌کنیم.

از برنامه‌ها برای نوردهی طولانی استفاده کنید

هنگام عکاسی در نور کم با دوربین عکاسی، پاسخ شما برای گرفتن نوردهی مناسب، سرعت شاتر طولانی است. این پاسخ در تلفن‌های هوشمند همراه، در خود برنامه دوربین وجود دارد، اما شما می‌توانید نسخه شبیه‌سازی شده آن را در اپلیکیشن‌های مرتبط هم پیدا کنید.

تلفن همراه را ثابت نگه دارید

بهترین راه برای جلوگیری از تاری حرکت و گرفتن عکسی واضح در طول نوردهی طولانی، ثابت نگه داشتن دوربین گوشی است. برای این کار می‌توانید از سه‌پایه کمک بگیرید.

حرکت را ثبت کنید

امتداد چراغ‌های خودرو یکی از بهترین سوژه‌های عکاسی در شب است. تلفن را روی نوردهی طولانی تنظیم و یک جاده شلوغ با خودرو را قاب کنید. این ایده را می‌توانید روی نمایی از قایق‌ها، خودروهای در حال عبور از روی پل یا حتی هواپیماها استفاده کنید.

انتزاعی عکاسی کنید

تاریکی ممکن است مانع گرفتن عکس کاملا روشن شود، اما در عین‌حال نوردهی طولانی و کنتراست‌های بزرگ، درواقع فرصتی عالی برای گرفتن عکس‌های انتزاعی یا سورئال ایجاد می‌کند؛ تاریکی را پس‌زمینه‌ای درنظر بگیرید که در مقابل آن می‌توانید اشکال و رنگ‌ها را جدا کنید.

از نور خارجی استفاده کنید

در هوای تاریک یکی از در دسترس‌ترین نورها فلش است. از آن‌جایی‌که نور فلش تا حدی خشن است، می‌توانید با قرار دادن دستمال‌کاغذی یا کاغذ جلوی لنز، نور را نرم‌تر کنید یا از فیلترهای رنگی استفاده کنید. این روزها انواع لوازم جانبی به شما امکان می‌دهد نور عکس‌تان را بهتر کنید؛ مانند نورهای LED و رینگ‌لایت‌های مخصوص. چراغ‌قوه، لامپ و چراغ مطالعه راه‌های دردسترس‌تری برای افزودن نور اضافی به عکس هستند.

از ویرایش عکس غافل نشوید

نقص‌های عکاسی در نور کم را می‌توانید با ابزارهای نوردهی، کنتراست و ... در اپلیکیشن‌های ویرایش عکاسی بهبود ببخشید؛ اپلیکیشن‌هایی مانند EyeEm، Vsco و snapseed. کمی ویرایش و اضافه کردن نویز به عکس، نه تنها آن را خراب نخواهد کرد بلکه جنبه کلاسیک به عکس‌تان می‌دهد، اما اگر عکسی دارید که خیلی دانه‌دانه (نویزدار) است و رنگ‌های خوبی ندارد، می‌توانید آن را سیاه‌وسفید کنید.

از نور پس‌زمینه استفاده کنید

از موقعیت‌های نوری شدیدی که در شب ایجاد می‌شود، نهایت استفاده را ببرید. نور پس‌زمینه تنها یک راه برای به‌دست آوردن جلوه بصری خلاقانه است. جلوی ویترین فروشگاه‌ها، چراغ‌های خیابان و هر جای دیگری که نور به‌راحتی پشت سوژه شما می‌تابد، عکاسی کنید. چراغ‌های شهری و ویترین فروشگاه‌ها، تابلوهای نئونی و... از جمله چیزهایی هستند که در طول روز پیدا نمی‌شوند، بنابراین این فرصت را از دست ندهید.

منبع: زندگی سلام

انتهای پیام/

کد خبر: 1120547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =