آموزش آشپزی / آبگوشت کلم قمری

آبگوشت کلم قمری یکی از غذاهای محلی همدان و کرمانشاه است. مواد این آبگوشت را، کلم قمری، گوشت گوسفندی، عدس، پیاز، نعناداغ، زردچوبه، فلفل و سیرداغ تشکیل می‌دهد همچنین آبگوشت با کلم قمری را می توان همراه با کشک محلی و ماست و سیر نیز صرف کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، از دیر باز یکی از غذا های اصیل و خوشمزه و سالم ایرانی بوده و هست. نه تنها تهیه این غذا راحت و آسان می باشد بلکه از ارزش غذایی فراوانی برخوردار است و این غذا را به عنوان یک غذای کامل می توان محسوب کرد. این غذا که نه تنها پروتئین و هیدرات کربن و چربی مورد نیاز بدن را تامین می کند چون معمولاً ایرانی ها به همراه آن سبزی و یا پیاز میل می کنند این امر موجب تامین ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن و موجب جذب هر چه بیشتر مواد فوق می گردد.

آبگوشت کلم قمری با کشک یکی از غذاهای سنتی استان همدان است. این غذا به دلیل داشتن کلم و کشک دارای کلسیم بالایی است و گوشت و نخود این غذا آن را از نظر غذایی و وجود پروتئین غنی تر می کند.

این آبگوشت های خوشمزه را بپزید و از طعم آن لذت ببرید.‏

مواد لازم برای آبگوشت قمری ‎:‎

گوشت آبگوشتی      500 گرم
کلم قمری      1 عدد
 نخود     1 پیمانه
 سیب زمینی      2 عدد
 پیاز     1 عدد
 زردچوبه و فلفل      به مقدار لازم
کشک       1 پیمانه
 سیر      2 حبه
روغن     به میزان لازم

طرز تهیه آبگوشت قمری :

پیاز را نگینی خرد کنید و در روغن سرخ کنید. در حین سرخ شدن زردچوبه و فلفل را به آن اضافه کنید. گوشت را به آن اضافه کرده و نخود خیس خورده را را هم اضافه کنید و با آب بگذارید بپزد.

اگر آب این مخلوط کم بود، دو تا سه لیوان آب روی آن بریزید. در تابه دیگری سیب زمینی و کلم ها را پوست بگیرید و در کمی روغن تفت بدهید.

سپس آن ها را در یک ساعت پایانی پخت، به آبگوشت اضافه کنید. بعد از آن که آبگوشت پخت و جا افتاد، سیر را بکوبید و با کشک مخلوط کنید و روی آن بریزید. سپس آن را سرو کنید و به شیوه همه آبگوشت ها با نان ترید شده میل کنید.‏

انتهای پیام/

کد خبر: 1121179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =