حسینعلی امیری را بیشتر بشناسید

حسینعلی امیری متولد بهمن سال 1345 سنقر کلیایی از توابع استان کرمانشاه است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسینعلی امیری متولد بهمن سال 1345 سنقر کلیایی از توابع استان کرمانشاه است. وی متأهل و دارای 3 فرزند است و با زبان‌های کردی، ترکی، عربی و انگلیسی آشنایی دارد. امیری تا پایان دوره متوسطه در شهرستان محل تولد خود تحصیل کرده و مقطع لیسانس را در دانشکده علوم قضایی قوه قضائیه و فوق لیسانس را در شیراز و در مقطع دکتری تخصصی (PHD) حقوق عمومی تحصیل کرده دانشگاه علوم و تحقیقات تهران است. نامبرده در نوجوانی و جوانی جزو رزمندگان دفاع مقدس بوده و چندین سال از عمر خود را در جبهه های نبرد حق علیه باطل در جنگ تحمیلی بوده است.

حسینعلی امیری از جمله قضاتی است که تقریباً همه مناصب قضایی را از جمله دادیاری تحقیق،‌ دادیاری اظهار نظر، دادیاری ناظر زندان، دادیاری سرپرستی، معاونت دادستان، جانشینی دادستان، دادستان عمومی، دادستانی انقلاب، رئیس دادگاه عمومی، قائم‌مقام رئیس کل دادگستری استان، رئیس شعبه دادگاه تجدیدنظر استان، رئیس کل دادگستری در چند استان، مستشار دیوانعالی کشور را تجربه کرده است.

وی همچنین سابقه ریاست شعبه تعزیرات حکومتی و مدیرکلی تعزیرات حکومتی و مسئولیت هسته گزینش قوه قضائیه در استانها را دارد. وی در دوره ریاست آیت‌الله یزدی در قوه قضائیه بعنوان قاضی نمونه ملی و در زمان ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی به عنوان قاضی و مدیرعالی نمونه ملی برگزیده و مورد تقدیر رئیس قوه قضاییه و رئیس جمهور وقت قرار گرفت.

نام امیری زمانی که ریاست کل دادگستری استان فارس را بعهده داشت در جریان چند پرونده جنجالی از جمله پرونده اتهامی چند یهودی در رسانه‌های ملی و بین‌المللی مطرح شد.قائم مقام وزارت کشور علاوه بر تحصیلات دانشگاهی سابقه تحصیل در علوم حوزوی را دارد. وی همچنین سابقه گذراندن دوره‌های تخصصی حقوق در یونان و سوئیس را دارد. ولی نکته جالب این است که نام امیری در سال 87 به عنوان معمار ثبت نوین ثبت شده است.

از جمله سوابق وس معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس کل دادگستری استان‌های خوزستان، کردستان و فارس و مدرس دانشگاه می باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =