اینستاگرام فعالیت‌های جشنواره «از حماسه تا حماسه» را محدود کرد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌وتحقیقات گفت: بالای 95 درصد تولیدات در فضای مجازی در اینستاگرام بوده است. درفضای برنامه کاربردی «بله» هم فعالیت‌هایی انجام شده ولی قالب فعالیت‌ها در فضای اینستاگرام بوده است که دشمن تحمل نکرد و فعالیت ما را در فضای اینستاگرام محدود کرد.

سید یعقوب زراعت کیش، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات درباره برگزاری دومین جشنواره از حماسه تا حماسه در گفت‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و بحث جهاد تبیین که فعالیت روشنگری در فضای مجازی را به مثابه جهاد در راه خدا تشبیه کرده و اصطلاح معروف جهاد تبیین را در خصوص فعالیت مجازی مطرح فرمودند؛ دانشگاه آزاد اسلامی کار بسیار ماندگار و تاثیرگذاری روی اقشار مردم به خصوص قشر دانشجو انجام داده که در واقع عنوان آن را «ازحماسه تا حماسه2» گذاشته‌ایم.

وی افزود: این دومین جشنواره «از حماسه تا حماسه است»  که با جهت‌گیری اعتماد به نفس ملی از 31 شهریور آغاز وحماسه‌های مختلفی را از جمله حماسه دفاع مقدس، اربعین حسینی، 13 آبان، 16 آذر، 9 دی، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، حماسه 22 بهمن و موضوعات ویژه دینی شامل سیزدهم رجب و نیمه شعبان را شامل می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم و تحقیقات، با بیان اینکه این جشنواره در 3 سطح دانشجویی، استادی و کارمندی به تفکیک برگزار می‌شود، ادامه داد: در واقع این جشنواره در سطح واحد، استان و کشور در هر 3 بخش به صورت جداگانه برگزار می‌شود. امسال 2 بخش جدید نیز با عنوان 13 رجب و نیمه شعبان به این جشنواره اضافه شد که دانشجویان، کارمندان و اساتید می‌توانند در این زمینه هم در فضای مجازی، تولید محتوا داشته باشند.

زراعت‌کیش درباره میزان استقبال از دومین جشنواره از حماسه تا حماسه گفت: امسال استقبال از این جشنواره  بسیار خوب بوده و تا کنون در سطح کشور نزدیک به 30 هزار تولید محتوا داشتیم که رقم بسیار خوب و چشمگیری در برابر اقداماتی است که دشمن شبانه‌روز در فضای مجازی انجام می‌دهد. دشمن شبانه‌روز کار می‌کند و می‌خواهد خانواده، اجتماع و مباحث سیاسی ما را با هدف‌گیری خاص خود مورد هدف و نشانه قرار دهد که با این فعالیت‌ها و تولید محتوا توانستیم در حجم وسیعی از اقصی نقاط مختلف کشور در راه روشنگری و جهاد تبیین، قدم برداریم.

 ‌وی در ادامه درباره میزان شرکت‌کنندگان در این جشنواره که بیشتر از چه قشری بوده اند، توضیح داد: تعداد دانشجویان با توجه به جمعیت آنها بیشتر از 2 قشر اساتید و کارمندان است و به تبع آن شرکت‌کنندگان از این قشر در جشنواره بیشتر هستند، به همین دلیل تولید محتوا نیز در این بخش بیشتر از بخش‌های دیگر است. ولی به نسبت تعداد دانشجویان، کارمندان و اعضای هیئت علمی شرکت‌کننده در این جشنواره خوب بوده و تاکنون نزدیک به 30 هزار تولید محتوا در این زمینه داشته‌ایم.

سال گذشته تنها 10 دانشجوی علوم‌وتحقیقات در جشنواره شرکت کردند

زراعت کیش درباره آمار شرکت‌کنندگان این جشنواره و اینکه کدام واحدها تاکنون استقبال بیشتری از جشنواره داشته اند، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در استان خراسان تا کنون بسیار خوب در این جشنواره درخشیده اند. همچنین واحد علوم تحقیقات هم تاکنون عملکرد خوبی داشته به طوری‌که آمار شرکت‌کنندگان این واحد نسبت به سال گذشته 50 برابر شده است. تاکنون حدود 500 شرکت کننده از این واحد داشتیم که انتظار داریم تا پایان برنامه این میزان به هزار شرکت کننده افزایش پیدا کند. بقیه استان ها هم به نسبت خوب بوده اند که آمار دقیق آنها تا هفته آینده مشخص خواهد شد.

این مسئول دانشگاه درباره جوایز جشنواره از حماسه تا حماسه گفت: جوایز امسال تا سقف 5 میلیون تومان در 3 سطح واحد، استان و کشور در نظر گرفته شده که به تفکیک در هر 3 بخش دانشجویی، کارمندی و ستادی به افراد برتر اهدا خواهد شد. این جوایز هم به صورت نقدی و هم به صورت شهریه دانشجویی برای دانشجویان خواهد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات در ادامه درباره جریان سازی و میزان اثرگذاری این جشنواره در فضای مجازی گفت: بالای 95 درصد تولیدات در فضای مجازی در اینستاگرام بوده است. درفضای برنامه کاربردی «بله» هم فعالیت‌هایی انجام شده ولی قالب فعالیت‌ها در فضای اینستاگرام بوده است که دشمن تحمل نکرد و فعالیت ما را در فضای اینستاگرام محدود کرد. متاسفانه آمریکایی‌ها این کار انقلابی را برنتابیدند و بسیاری از پیج‌های ما را محدود کردند به طوری که پست‌ها را در این زمینه مخفی می کنند و یا از بین می برند. پیامی نیز برای ما گذاشته اند که پست‌ها و تولید محتوای شما با سیاست‌های ما همخوانی ندارد. این خود نشان می‌دهد که ما مسیر درستی را رفته‌ایم و با این جشنواره، بسیاری از برنامه‌هایی که در فضای مجازی داشتند را توانستیم خنثی کنیم.

سید یعقوب زراعت کیش در پایان، یکی از اهداف این جشنواره را شناسایی شبکه اساتید، دانشجویی و کارمندان فعال انقلابی در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: باید بتوانیم از ظرفیت‌های این فعالان عرصه فضای مجازی برای گسترش فرهنگ انقلابی و دینی در سطح کشور و دانشگاه بهره ببریم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1121242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =