آخرین وضعیت پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر/ زمان اعلام رای مشخص شد

ماجرای بازیکن گابنی گل گهر ابعاد جدیدی پیدا کرده و قطعا باید منتظر یک اعلام رأی جنجالی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز ، از هفته ششم لیگ برتر و بعد از تساوی بدون گل استقلال برابر گل گهر بود که جنجال استفاده تیم سیرجانی از یک بازیکن غیر مجاز آغاز شد. این خبر به سرعت پیچید و پس از 24 ساعت ابعاد جدیدی به خود گرفت که در گزارش قبلی به آن اشاره کردیم.

استفاده کادر فنی گل گهر از اریک باگناما در دیدار با پیکان و سپاهان نیز صورت گرفت تا این دو تیم به همراه استقلال شکایت خود برای سه بر صفر شدن نتیجه بازی‌شان را مطرح کنند. در این شکایات آمده که اریک باگناما چهار بازی ملی ندارد و طبق قوانین فوتبال باشگاهی کشورمان استفاده از او مجاز نیست.

پینگ پنگ گل گهر و فدراسیون!

مدیران گل گهر با استناد به نامه نگاری‌های صورت گرفته میان دبیر کل فدراسیون فوتبال گابن و فدراسیون فوتبال کشورمان معتقدند باشگاه آنها مرتکب هیچ تخلفی نشده و آنها از هر جریمه‌ای تبرئه خواهند شد.

در عین حال فریبرز محمودزاده مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ در گفتگو با برنامه فوتبال برتر اینگونه عنوان کرد که هنگام انتقال باگناما به گل گهر، این سازمان به باشگاه سیرجانی هشدار داده که چنانچه در جریان استفاده از این بازیکن مشکل حقوقی رخ دهد، تبعات آن متوجه گل گهر خواهد بود.

بدیهی است که هنوز هیچ رأیی صادر نشده طرفین در حال انداختن توپ تقصیر به زمین یکدیگر هستند که این موضوع خود نشان دهنده آن است که احتمالا یک جای کار می‌لنگد.

تصمیم بحث برانگیز کادر فنی گل گهر

یکی دیگر از نکات جالب در ماجرای باگناما به تصمیم کادر فنی گل گهر در خصوص او برمی‌گردد. آنها در سه دیدار بازیکن گابنی را به میدان فرستادند اما در دیدار چهارم این کار را نکردند.همان زمان هواداران استقلال در فضای مجازی معتقد بودند که گل گهر با هدف بالابردن هزینه برای سه بر صفر بازی‌های این تیم به صورت متوالی از این بازیکن استفاده می‌کند. این اعتقاد چندان هم بیراه نیست چرا که یکی از اعضای کمیته انضباطی نیز اعلام کرده نمی‌توان به راحتی نتیجه چند بازی را سه بر صفر اعلام کرد.

البته اینکه چرا باگنامای آماده برای چهارمین بازی پیاپی به بازی گرفته نمی‌شود علامت سوال بزرگی است که تامل در آن فقط احتمال غیرمجاز بودن این بازیکن را تقویت می‌کند. چرا که لحظاتی بعد از بازی نیز خبری عجیب همه جا را پر می‌کند.

یک نامه جعلی در میان است؟

فصل جدید ماجرا پس از هفته نهم آغاز شد. جایی که خبری از حضور باگناما در بازی مقابل پدیده نبود و خبری که پس از آن دست به شد؛ «فدراسیون فوتبال گابن بازی‌های ملی باگناما و نامه‌ای که از طرف این بازیکن ارائه شده است را تائید نکرده است.»

حالا بحث نامه جعلی در میان است. موضوعی که بطن قصه را پیچیده‌تر از قبل می‌کند. در همین راستا فرشید ســـمیعی، رئیس کمیته حقوقی باشگاه استقلال در گفتگو با روزنامه فرهیختگان ضمن اعلام اینکه این باشگاه منتظر ابلاغ کمیته انضباطی است، گفته «می‌خواهیم از فیفا اســـتعلام شود چون اعتقاد داریم اگر استعلام از فیفا بیاید و ادعای ما را تایید کند آن زمان مشخص میشود که این سند، سند مجعول بوده وگل گهر سیرجان از سند مجعول استفاده کرده است.»

کار سخت استقلال، سپاهان و پیکان برای اعلام سه هیچ نتیجه بازی

تنها در صورتی 3 بازی برگزارشده 3 بر صفر میشود که احراز و اثبات شود باشگاه گل گهر از ماجرای جعلی بودن نامه ارائه شده از سوی این بازیکن اطاع داشته است. در غیر این صورت موضوع فقط تخلف و کاهبرداری باگناما و مدیر برنامه‌های او است و تغییر در نتایج بازی‌های گل گهر ایجاد نمی‌کند. بنابر این با فرض تایید ادعای استقلالی‌ها در استعلام از فیفا آنها باید به همراه باشگاه‌های پیکان و سپاهان به دنبال این باشند که اثبات کنند مدیران گل‌گهر در جعل صورت گرفته مطلع بوده‌اند.

جدول چه تغییراتی می‌کند؟

گفته شده تا روز دوشنبه کمیته انضباطی تشکیل جلسه داده و رای خود را صادر می‌کند. در صورتی که این گل‌گهر بازنده این پرونده شود، 7 امتیازی که در در هفته های ششم، هفتم و هشتم کسب کرده‌اند از آنها کسر می‌شود که در این صورت جدول نیز دچار تغییراتی خواهد شد. چرا که آنها 12 امتیازی خواهند شد و از صدر جدول تا رده هشتم سقوط می‌کنند. پیکان نیز 15 امتیازی می‌شود و با یک رده صعود به یک امتیازی پرسپولیس می‌رسد. سپاهان و استقلال هم به ترتیب با 22 و 20 امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار می‌گیرند. ضمن آنکه در این صورت آبی‌های تهرانی اختلافی 4 امتیازی با رقیب سنتی خود نیز پیدا خواهند کرد.

گزارش از هادی شاه‌مرادی

کد خبر: 1121520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حمید IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      0 1
      آقا ی جعفری عزیزاگرشهامت داری درموردبازیکنهای غیرمجازاستقلال واشکایت نساجی علیه استقلال هم بنویس که نگویند شماقلم به مزدوووووووووووهستید استقلال برای فرارازبحران وفریب افکارعمومی ازامثال شمااستفاده میکند این پرونده سه صفرنمیشود تحت هیچ شرایطی
    • محمد IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      0 1
      متاسفانه شده آلت دست استقلال کاملاروشنه هیچ تخلفی نشده وخودتان راخسته نکنیدوبیشترازاین وووووووووووو
    • 4444 IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      0 0
      یکم رو ریاضی هومن کار کنید
    • مهدی IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      0 0
      اخه چه قانونیه مگه لیگ ایران درحد اوروپاهست که قانون گزاشتن حتما باید بازیکن خارجی برایه تیم ملی کشورش ۴تا بازی انجام داده باشه کجایه دنیا اینتوریه اخه