کمبود اعضای هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان/ ظرفیت خوابگاه‌ها برای حضوری شدن کافی نیست

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه برای حضوری شدن کافی نیست.

شایان پاداش دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مشکلات کیفیت غذای دانشگاه‌ها اظهار کرد: شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی کردستان چه در دوره کنونی و چه در دوره‌های قبل در راستای بهبود کیفیت غذای دانشجویی تلاش بسیاری کرده است. در آیین نامه تغذیه دانشجویان وزارت بهداشت بر ارائه حداقل 2 منوی غذا در دانشگاه تاکید شده است. با این حال این اقدام با بهانه کمبود نیرو در دانشگاه ما صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ۴ ماه است که تامین نیرو برای آشپزخانه‌های سلف را پیگیری می‌کند؛ اما متاسفانه پاسخ مناسبی در این زمینه دریافت نکردیم. از طرفی کمبود نیرو بر کیفیت غذای دانشجویان نیز تاثیر گذاشته است و آشپز سلف دانشجویان فرصت نمی‌کند؛ نظارت کافی بر طبخ غذا داشته باشد. جلسات کمیته تغذیه نیز عملاً خروجی مناسبی ندارد و پیشنهادات شورای صنفی با بهانه کمبود بودجه توجیه می‌شود. 

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به مشکلات دانشجویان در زمینه خوابگاه افزود: خوابگاه توحید که پسران دانشجو در آن ساکن هستند در کنار تصفیه خانه فاضلاب و سردخانه بیمارستان قرار دارد. به طور کلی جانمایی خوابگاه اشتباه است؛ از طرفی خوابگاه فرسوده شده و نیاز به بازسازی دارد.

وی‌افزود: در حال حاضر خوابگاه‌های دختران دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حال بازسازی هستند اما ضرورت دارد فرآیند بازسازی آن تسریع شود.

پاداش با بیان اینکه ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه برای حضوری شدن کافی نیست خاطرنشان کرد: در حال حاضر خوابگاه‌های مولوی و رازی از قابل استفاده نیستند، بارها اعلام کرده‌ایم که این خوابگاه‌ها مجدداً در اختیار دانشجویان قرار گیرد زیرا امکان اسکان تعدادی از دانشجو در این مراکز وجود دارد. دانشگاه نیز در راستای برگزاری حضوری امتحانات قرار است به صورت گروهی نسبت به اسکان دانشجویان اقدام کنند؛ زیرا ظرفیت خوابگاهی لازم برای اسکان تمامی دانشجویان در دانشگاه ما وجود ندارد.

وی بیان کرد: در حالی که دانشگاه‌های دیگر پیگیر مطالبات دانشجویان مانند رایگان کردن ویزیت خدمات پزشکی و دندانپزشکی دانشجویان، توزیع غذا در روزهای تعطیل و آماده کردن منوهای پنجم و ششم، شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به دنبال کوچکترین حقوق‌ دانشجویان است و متاسفانه مسئولان کوچکترین کمکی در این راستا به دانشجویان نمی‌کنند.‌

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: برخی از مسائل مسئولان دانشگاه از ارائه منطقی به دانشجویان امتناع می‌کنند. به عنوان مثال چند سال است که اختصاص پارکینگ‌ دانشجویی در محوطه پردیس دانشگاه را پیگیری می‌کنیم، فضای کافی برای پارک ماشین‌ها در مقابل درب ورودی دانشجویان وجود ندارد؛ دانشگاه نسبت به اختصاص این فضا به دانشجویان اقدامی انجام نداده و پاسخی منطقی ارائه نمی‌دهد. 

وی‌افزود: تمامی مطالبات دانشجویان با کمبود بودجه توجیه می‌شود مسئولان مدعی می‌شوند که وزارت بهداشت بودجه کافی در اختیارشان قرار نداده، این در حالی است که با پیگیری ما وزارت بهداشت مشخص شده بودجه به دانشگاه علوم پزشکی کردستان اختصاص پیدا کرده است. شورای صنفی بارها درخواست تشکیل جلسه با ریاست دانشگاه را اعلام کرده؛ اما هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته و رئیس دانشگاه موضوع را به هیئت رئیسه ارجاع دادند. تا کنون چندین‌بار جلسه هیئت رئیسه برگزار شده اما آن‌ها نتوانسته‌اند در آن جلسات حضور داشته باشد.

پاداش با اشاره به میزان حقوق اینترن‌ها گفت: بر اساس مصوبات وزارت بهداشت، حقوق اینترن‌ها ۲ مرتبه افزایش پیدا کرد اما حدود ۶ ماه است که حقوق اینترن‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزایش پیدا نکرده؛ افزایش حقوق مرتبه دوم در هیئت امنای دانشگاه ما مصوب نشده است مسئولان در این باره اعلام می‌کنند منابع کافی برای این امر وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: نظارت کافی برای بهبود کیفیت آموزش وجود ندارد. متاسفانه در دانشگاه با کمبود اعضای هیئت علمی مواجه هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121981

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یکی بود و دیگر نیست IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      3 2
      ایتا فقط بهونست که افزایش ظرفیت ندن ، جمع کنید