کلاس‌های درس دانشگاه پیام‌نور تجمیع و متمرکز می‌شود

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گفت: تجمیع و تمرکز کلاس‌های درسی به صورت استانی، منطقه‌ای و کشوری در اولویت برنامه‌هاست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا دل‌افکار معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور از تنظیم چندین برنامه عملیاتی در این باره خبر داد و گفت: کیفیت بخشی به وضعیت آموزشی دانشگاه به ویژه در دوران پساکرونا در اولویت برنامه‌های حوزه معاونت آموزشی قرار دارد. نخستین برنامه معاونت آموزشی، متمرکز کردن کلاس‌های درسی به صورت استانی، منطقه‌ای و کشوری است و هدف از این برنامه استفاده بهتر از ظرفیت همه اعضای علمی دانشگاه است.

وی تصریح کرد: با متمرکز شدن کلاس‌های درسی، علاوه بر ایجاد یکپارچگی در کلاس‌های درس، ارتباط مستمر دانشجو با استاد برقرار می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با اشاره به نظام آموزشی از راه دور و نیمه حضوری این دانشگاه گفت: ایجاد سامانه جامع آموزش و آزمون متناسب با نیاز این نظام آموزشی مهم‌ترین دغدغه و هدف معاونت آموزشی است تا بتوان کلاس‌های درس در اقصی نقاط کشور با کیفیت مطلوب برگزار شود.

وی ارائه خدمات موثر آموزشی را درگرو تامین زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری لازم دانست و اظهار کرد: معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در برنامه خود به دنبال تامین این زیرساخت‌هاست تا بتواند نیاز به حق دانشجویان را حتی در نقاط کم برخوردار فراهم کند.

دل افکار،  ساماندهی و آمایش رشته‌ها را یکی دیگر از برنامه‌های معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی عنوان کرد و گفت: طبق برنامه معاونت آموزشی، رشته‌هایی که طی چند سال اخیر با اقبال کمتری از سوی دانشجویان رو به رو بوده است، تجمیع خواهد شد و پس از اخذ مجوز از دفتر شورای گسترش وزارت علوم، رشته‌هایی که متناسب با نیاز دانشجویان و بازار کار است، راه اندازی می‌شود.

وی توسعه رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را نیز از اولویت‌های برنامه خود دانست و گفت: هرم اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور نسبت به گذشته ارتقای چشمگیری داشته و حضور بیش از دو هزار عضو هیات علمی با مرتبه استادیاری به بالا که حدود یک پنجم آن در مراتب دانشیاری و استادی هستند، ظرفیت ارزشمندی است که می‌توان با بهره‌مندی از این ظرفیت در جهت توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی گام برداشت.

دل افکار در پایان اظهار کرد: هر تغییری بدون شک با کاستی‌ها و چالش‌هایی روبه روست اما دانشگاه به دنبال ارتقای بیشتر آموزش و توان علمی دانشجویان است و به مرور زمان کاستی‌ها و نواقص طرح‌ها و برنامه‌ها نیز مرتفع خواهد شد و بهترین خدمات را که شایسته دانشجویان عزیز است، ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =