روز سوم چهلمین جشنواره فجر / کنایه خبرنگار به کارگردان فیلم لایه‌های دروغ / رقیب جدی ایرج ملکی در اینستاگرام هستید + فیلم

روز سوم چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم سینمایی «برف آخر» در برج میلاد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، روز سوم چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم سینمایی «برف آخر» در برج میلاد آغاز شد.

گفتنی است؛ در دومین روز جشنواره فیلم فجر دو فیلم "برف آخر" و "لایه‌های دروغ" بر روی پرده سینماها می‌روند.

نشست فیلم برف آخر

مصطفوی تهیه کننده در خصوص اینکه در پروانه ساخت فیلم نام احسان علیخانی دیده می شود و نانش در تیتراژ نیست گفت: بله ایشان نامش در اثر هست و به خاطر عصر جدید نتوانست باشد و به عنوان مشاور فیلمنامه آمد.

امیر حسین عسگری کارگردان فیلم درباره فیلمش گفت: نطفه برف آخر در دفتر علیخانی بسته شد.

وی در خصوص اینکه نام علیخانی در اکران عمومی هست یا نه گفت: علیخانی به عنوان مشاور فیلمنامه است.

لادن مستوفی گفت: در طول سالهایی که کار کردم سعی کردم حساسیت روی انتخاب نقش ها داشته باشم، داستان برایم جذاب است برای همین پذیرفتم.

امین حیایی در ادامه از سختی کار خود گفت: در دفتر آقای علیخانی در مورد نقش صحبت شد و با تمام وجود خود را در خدمت این کار گذاشتم و ۵ ماه طول کشید ریش هایم بلند شود. من سختی های کار را پذیرفتم چون نقش را دوست داشتم و همه عوامل کمک کردند من فکر می کردم ۴ الی ۵ ماه کار طول بکشد و همدلی تیم باعث شد کار دو ماهه تمام شد و همزمان با این کار عصر جدید را نیز کار می کردم.

وی از تغییرات جشنواره از اولین حضور خود تا کنون گفت: همیشه نقدهایی به جشنواره شده و همین عامل باعث پیشرفت می شود.

هر جشنواره که می گذرد پختگی کار برای ما بازیگرها بیشتر می شود.

مدیر فیلمبرداری برف آخر از چالش های فیلمبرداری داری در برف گفت: فیلمبرداری در برف از چالش های هر فیلمبرداری است وقتی فیلمنامه را خواندم دیدم درخشان است و چذیرفتم.

عسگری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در ساخت این فیلم از کتاب زنانی که با گرگ ها می دوند بهره بردید یا خیر، گفت: خیر این طور نیست و این در واقع روایتی از محمد صالح علاء است که تبدیل به یک فیلمنامه شده است.

نویسنده فیلم در پاسخ به اینکه در یاخت این فیلم از نمادها بهره برده اید یا نه چرا که از حیواناتی چون گاو و گرگ استفاده کرده اید که در ادبیات فارسی به عنواح نماد شناخته می شوند، گفت: ما از نماد بهره بردیم اما نه با این عنوان که بگوییم گاو یا گرگ نماد چه کسانی هستند.

عسگری ادامه داد: من برای ساخت این فیلم سه سال پیش از زاگرس شروع کردم و به البرز رسیدم تا آنجا را به عنوان لوکیشن انتخاب کنم.

می توانم بگویم امین حیایی بسیار به ساخت فیلم کمک کرد مجید صالحی نیز نقش زیادی داشت.

تهیه کننده ادامه داد: در خصوص اختلافش با علیخانی به شوخی گفت ما با هم به تفاهم نرسیدیم چون اون سهم ۱۵ درصدی می خواست امین حیایی سهم ۲۰۰ درصدی.

وی ادامه داد: ما با علیخانی مشکلی نداشتم و صرفا به خاطر مشغله کاری نتوانست در فیلم باشد.

مجید صالحی نیز گفت: من هنوز فیلم را ندیده ام ولی کار با این تیم بسیار لذتبخش بود. امیر حسین عسگری کار بلد است و دوست دارد از دغدغه هایش فیلم بسازد و به هر کاری تن ندهد برایم حضور در کنار این عزیزان افتخار بود.

عسگری گفت: فیلمی که دیدین فیلم من است و نمی دانم موقع اکران عمومی چه اتفاقی برایش خواهد افتاد.

عسگری در خصوص اینکه چرا صدای این فیلم در سالن خوب بود و سایر فیلم ها اینطور نبودند گفت این نتیجه زحمات گروه صدا است.

وی ادامه داد: همه بچه های تیم زحمت کشیدند و اگر کم و کاستی وجود دارد از جانب من بوده است.

از نکات قابل توجه این شست اعتراص اصحاب رسانه به گزینشی خواندن سوالات توسط مجری برنامه بود.

نشست فیلم لایه های دروغ

سهراب کار گردان فیلم اکشن سینمای ایران را زنده کنم ما از زمان جمشید هاشم پور فیلم های اکشن خوبی داشتیم که در سطح جهانی هم مطرح بود اما کم رنگ شد.

وی در خصوص انگلیسی صحبت کردن بادیگاردهای فیلم گفت می خواستیم اینترنشنال باشد تا در بخش خارج از کشور نیز دیده شود.

در واکنش به اینکه چرا فیلمی که در شبکه ۴ هم پخش نمی شود و فقط برای رقابت با ایرج ملکی ساختید چه هدفی داشتید که کارگردان پاسخ نداد.

صرافی تهیه کننده در پاسخ به طعنه های اهالی رسانه که ما راضی نبودیم این چنین به خاطر ما روح و روان خود را آزار دهید گفت: بهتر می بینم پاسخی ندهم اما باید بگویم رامین سهراب با ادبیات ایران آشنا نیست و از ۵ سالگی در فنلاند زندگی کرده است.

سهراب در پاسخ به اینکه بهتر نبود برای بازیگر نقش اول از فرد دیگری غیر از خود استفاده می کردید، گفت کسی نمی تواند مانند من در هنرهای رزمی هنرنمایی کند.

ما این ژانر را در ایران ندیدیم ژانر اکشن داستان خود را دارد. دوست داشتم آن ور آب از کاریزمای پلیس فیلمم لذت ببرند و در کل پلیس ایران را بسیار خوب نشان دادم.

سهراب در پاسخ به این سوال که ترسی از بازگشت سرمایه خود ندارید، گفت: مشکل برگشت مالی نداریم چون خارج از کشور به نمایش گذاشته می شود و این کار را با میل خود انجام دادم.

صرافی در پاسخ به اینکه بنیاد فارانی چند درصد در این پروژه مشارکت داشته گفت: بنیاد فارابی حمایت مالی از ما نداشته است. فهم و درکی که الان به عنوان تهیه کننده دارم بنیاد فارابی با داشت.

نکته جالب توجه این نشست این بود که وقتی سوالی مطرح شد درباره اینکه جشنواره نباید بابت این فیلم عذرخواهی کند که با تشویق حاضرین همراه شد.

نادر فلاح بازیگر فیلم در پاسخ به اینکه بازی در این فیلم چه چیزی به کارنامه شما اضافه می کند گفت: من کارگر سینمای ایران هستم. در واقع فیلمهای کوتاهی از هنرهای رزمی آقای سهراب دیدم که قانعم کرد که در این فیلم بازی کنم. سینما برای این نیست که همه فیلم هایش عالی باشد سینمای ایران باید قد بکشد.

کنایه ارسلان قاسمی به انتقاد خبرنگاران در خصوص انگلیسی صحبت کردن مجید سعیدی بازیگر فیلم گفت: مجید جان لطفا کلاس زبانت رو به من هم معرفی کن.

تحت تاثیر فیلم فارسی بودن گفت: بله تاثیر داشت و من قبل از رفتن به فنلاند علاقه خاصی به جمشید هاشم پور داشتم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =