معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۰ / ۲۸۸۸ + تصاویر

فیلم “۲۸۸۸” روایتگر روزهای ابتدایی جنگ های ایران و عراق تا سال‌های پایانی آن به کارگردانی کیوان علی محمدی و علی اکبر حیدری است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، جشنوارهٔ فیلم فجر مهم‌ترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون ۳۹ دوره از این جشنواره برگزار شده‌است که آخرین آن در بهمن ۱۳۹۹ بوده است. این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید

معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۰ / هناس + تصاویر

در چهلمین جشنواره فیلم فجر ۲۲ فیلم سینمایی در بخش سودای سیمرغ حضور دارند که در ادامه به معرفی یکی از آنها می پردازیم:

2888

فیلم ۲۸۸۸ یک‌ درام جنگی است که در وهله اول شاید بیننده فکر کند مشغول تماشای تاپ گان بومی است! اما بعد از مدتی بار درام فیلم شدت می‌گیرد و در نهایت فیلمساز اصلا نمی‌تواند قدرت درام فیلم خود را درست پیش ببرد و اثرش تبدیل به شلم شوربایی می‌شود که در آن باید به زور دنبال قصه گشت.

کیوان علیمحمدی در فیلم جدید خود یعنی ۲۸۸۸ دوست داشته که ادای دین بزرگی به نیروی هوایی کشور در زمان جنگ کند و احتمالا محدود بودن امکانات و جلوه‌های ویژه در سینمای ایران باعث شده که جهت فیلم سمت و سویی به خود بگیرد که نیازی به نمایش صحنه‌های نبرد نباشد. اساسا فیلم جنگی خوب نیازی ندارد حتما شامل صحنه های اکشن باشد، اما ۲۸۸۸ یک سری آیتم پراکنده است که مثلا غم انگیز هستند و قرار است که مخاطب را احساساتی کنند.

خلاصه داستان

فیلم “۲۸۸۸” روایتگر روزهای ابتدایی جنگ های ایران و عراق تا سال‌های پایانی آن است. بیژن افسر کنترل شکاری در اتاق تاریک عملیات، در انتظار بازگشت عباس دوران و محمود اسکندری دو خلبان هواپیماهای اف ۴ است که برای حمله و بمباران به بغداد حمله کرده‌اند.

2888

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم ۲۸۸۸

    حمیدرضا پگاه
    شیرین اسماعیلی
    حامد کمیلی
    نرگس محمدی
    هادی حجازی فر
    امین حیایی
    کامبیز دیرباز
    سام درخشانی
    احمد مهران فر
    کوروش تهامی
    سیاوش مفیدی
    مرتضی اسماعیل کاشی
    ساناز مصباح
    علی اوجی
    رضا داوود وندی
    شیوا فلاحی
    عادله گرشاسبی
    و…

گفتنی است؛ کیوان علی محمدی، کارگردان این فیلم، بیش از این فیلمهایی چون شهر قصه، گیلدا، ارغوان، شبانه‌روز و شبانه در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

علی اکبر حیدری نیز فیلمنامه نویس و کارگردان سینما است. او کار حرفه ای خود را از سینما آغاز کرد و سال ۱۳۹۳ در فیلم ارغوان به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علیمحمدی به عنوان نویسنده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم گیلدا، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای علی اکبر حیدری محسوب می شود. او به تازگی فیلم سینما شهر قصه را کارگردانی کرده و فیلمنامه آن را نیز نوشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =