1500 خیریه و مرکز نیکوکاری در اصفهان فعالیت می‌کنند

مدیر و مؤسس مرکز نیکوکاری ایران مدد گفت: بیش از هزار مؤسسه خیریه و پانصد مرکز نیکوکاری در اصفهان مشغول به فعالیت‌اند و اکثر این مؤسسات خیریه و نیکوکاری در زمینه مسائل معیشتی فعالیت دارند.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز از اصفهان، نشست خبری مرکز نیکوکاری ایران مدد با حضور سید مهدی مدنیان به عنوان مؤسس و دیگر عوامل این مرکز برگزار شد.

مدنیان در توضیح ایده اولیه تأسیس این مرکز بیان کرد: پس از تولید برنامه تلویزیونی یک شهر ضیافت که با محوریت آزادسازی زندانیان در شب‌های ماه رمضان از شبکه اصفهان پخش می‌شد، تصمیم گرفتیم مسیرِ آغاز شده را در قالب تشکیلاتی جدیدی پیش ببریم. طبق اعلام ستاد دیه استان اصفهان، درآمد هفتصد میلیون تومانی این ستاد برای آزادسازی زندانیان در سال ۱۳۹۱، به واسطه تأثیر برنامه تلویزیونی مزبور به ده میلیارد تومان در سال ۱۳۹۵ رسید.

این دانش‌آموخته حوزه علمیه و دانشگاه صداوسیما درباره اهداف مرکز نیکوکاری ایران مدد گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف ما آموزش همگانی حول مسائل حقوقی است و این هدف را با تأسیس استدیویی به منظور تولید محتوای بصری و شنیداری و انتشار وسیع آن‌ها در فضای مجازی و حتی پخش در صداوسیما پیگیر خواهیم بود.

مدنیان افزود: گران بودن هزینه خدمات حقوقی و قضایی در وضعیت اقتصادی کنونی برای بخشی از جامعه ایجاد مشکل کرده است. طبق آمارهای رسمی در ایران حدود ۱۵ میلیون پرونده وجود دارد. بر اساس پژوهش‌ها، بخش قابل توجهی از دادگاه‌ها بدون حضور وکیل برگزار می‌شود. لذا در بحث ارائه خدمات حقوقی نیاز به چنین مؤسسه‌ای احساس می‌شد تا بتواند در قالب اقدامات نیکوکارانه به رفع گوشه‌ای از چالش‌های موجود در این حوزه یاری رساند.

وی در تشریح وجه تمایز این مرکز با سایر مؤسسات خیریه گفت: در اصفهان بیش از هزار مؤسسه خیریه و پانصد مرکز نیکوکاری مشغول به فعالیت‌اند. لکن اکثر این مؤسسات خیریه و نیکوکاری در زمینه مسائل معیشتی فعالیت کرده و به این معنا تاکنون خیریه حقوقی نداشته‌ایم. افزون بر برنامه‌های یاد شده، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نیز یکی از اهداف مرکز نیکوکاری ایران مدد خواهد بود.

مدیر این مرکز نیکوکاری درباره پشتوانه حقوقی مرکز بیان کرد: مؤسسه حقوقی حق‌گستر، مسئولیت جنبه حقوقی مرکز نیکوکاری ایران مدد را برعهده دارد. از سویی یک مؤسسه داوری حقوقی نیز با هدف ارائه پشتیبانی داوری در مرکز مستقر است. نقش مرکز نیکوکاری ایران مدد در این بین، حمایت‌گری و تأمین تسهیلات قرض‌الحسنه حقوقی است. امیدواریم در افق بلندمدت با ایجاد واحدهای مختلف در سایر شهرستان‌های اصفهان و حتی در سایر استان‌ها، بتوانیم در انجام رسالت اجتماعی خویش موفق باشیم.

خبرنگار: سجاد ابویی

انتهای پیام./

کد خبر: 1129556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =