آغاز ثبت‌نام اعزام به عتبات عالیات از سه‌شنبه

ثبت‌نام قطعی اعزام زائر به عتبات عالیات از فردا سه شنبه ۱۷ اسفند آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید:

ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به زائران عتبات عالیات برای اولین‌بار

سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در این جلسه اعلام کرد که برای 50 درصد از زائرانی که برای  عتبات نوروزی پیش ثبت نام انجام داده‌اند در قالب سفر هوایی ظرفیت سازی صورت گرفته است و در صورتی که ظرفیت جدیدی ایجاد شود زائران بیشتری اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه هنوز تاریخی برای آغاز سفر زمینی به عتبات عالیات اعلام نشده است، افزود: برای اعزام کاروان‌های عتبات نوروزی از 8 ایستگاه پروازی به مقصد عراق برنامه‌ریزی انجام شده است.  

متقاضیانی که برای سفرهای عتبات نوروزی پیش ثبت‌نام کرده‌اند برای قطعی کردن ثبت‌نام خود می‌توانند فردا اقدام کنند و افرادی که هزینه سفر را در مهلت اعلام شده پرداخت نکنند، از سفر باز خواهند ماند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز ابراز امیدواری کرد که برنامه ریزی انجام شده به رضایت زائرین و سرافرازی خادمین سفرهای زیارتی منجر شود و زائران در پایان سفر  سلامت به کشور بازگردند.

این جلسه با گزارش اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره آخرین تصمیمات و اقدامات صورت گرفته توسط عربستان برای عمره گزاران ادامه یافت.

وی با اشاره به مفاد دستورالعمل رفع محدودیت‌های کرونایی در این کشور، تصریح کرد: با وجودی که هنوز خبری در خصوص حج آینده از سوی عربستان اعلام نشده است اما تحرکات و اطلاعات میدانی حاکیست که کشور میزبان درحال آماده شدن برای برگزاری حج است ولی میزان سهمیه‌ای که به کشورهای اسلامی اختصاص خواهد یافت، مشخص نیست.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین نواب نیز با توجه به فرصت محدود باقیمانده تا حج آینده و عدم دعوت کشورمیزبان از مسئولان حج کشورهای اسلامی برای انعقاد قرارداد، خواستار پیش بینی تدابیر لازم و سناریوهای احتمالی برای اعزام زائران ایرانی شد.

در پایان این جلسه،  مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت با ارائه گزارشی ازنرم افزارهای مورد استفاده در این سازمان، به تفصیل ویژگی‌های سامانه پیشخوان مدیریتی را توضیح داد و یکی از اهداف اصلی آن را استفاده حداکثری از داده های موجود برای تصمیم گیری مدیران عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =