دلایل ضعف برنامه‌های کودک صدا و سیما تشریح شد/ لزوم ورود نیروهای تازه نفس

سارا روستاپور گفت: متاسفانه در زمینه اجرای کودک نیروی جوان نداریم، بهتر است جوانان را تربیت کنیم تا آماده ورود به این عرصه شوند و شروع به کار کنند.

سارا روستاپور مجری کودک در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره علت ضعف برنامه‌های کودک در سینما و تلویزیون اظهار کرد: نمی‌توانیم بگوییم که همه برنامه‌هایی که در زمینه کودک و نوجوان تولید می‌شوند، ضعیف هستند چرا که بسیاری از برنامه‌هایی که در این زمینه تولید می‌شود بسیار هم موفق هستند اما مسئله‌ای که در این بین وجود دارد این است که بودجه‌ای که به این حوزه کودک و نوجوان اختصاص داده شده بسیار کم و ناچیز است.

بیشتر بخوانید:

گلایه‌های فاطمه امینی از ضعف صدا و سیما در حوزه کودک / مدیران دغدغه خردسالان را ندارند

وی ادامه داد: متاسفانه تمرکز و توجه از روی برنامه‌های کودک برداشته شده است؛ به نظر من تجمیع برنامه‌های کودک در یک شبکه می‌تواند ما را به استانداردهای جهانی نزدیک کند؛ ما حتی در شبکه‌های معروف دنیا نیز مشاهده می‌کنیم که برنامه‌های کودک در یک شبکه جمع شده و این مسئله بسیار کمک‌کننده بوده است چرا که این مسئله باعث می‌شود که مخاطب ما بداند در چه ساعتی باید برنامه مناسب خود را در شبکه مخصوص به خود تماشا کند.

روستاپور افزود: من حتی به این مسئله معتقدم که برنامه های مربوط به خردسالان نیز باید از کودکان جدا شود چرا که دو گروه سنی مختلف هستند.

سارا روستاپور

مجری کودک عنوان کرد: متاسفانه بودجه‌هایی که برای برنامه کودک در نظر گرفته شده بسیار کم و ناچیز است حتی این مسئله را در سینمای کودک نیز شاهد هستیم؛ در صورتی که نیاز است در این زمینه سرمایه‌گذاری مناسب صورت بگیرد.

وی در ادامه گفت: افرادی که قبلا در این زمینه کودک و نوجوان کارهای خوبی انجام داده بودند در حال حاضر بسیار کم‌کار شده‌اند و همان‌ها نیز نتوانسته‌اند افراد زیادی را تربیت کنند؛ این مسئله بسیار تاسف‌بار است.

روستاپور با اشاره به اینکه پیشکسوتان عرصه کودک، کار در این حوزه را رها کرده‌اند، گفت: این مسئله می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، بسترها مناسب نیست، بودجه به آنها اختصاص نمی‌یابد؛ خب افرادی که دارای سابقه زیادی هستند با مبالغ ناچیز حاضر به کار نیستند، متاسفانه باید بگویم مشکلات مالی که در کشور داریم به صدا و سیما نیز تسری پیدا کرده است؛ ما نیاز داریم افراد متخصص زیادی در زمینه کودک داشته باشیم و دوره‌های کاربردی زیادی در این زمینه برگزار شود و بهتر است در این دوره ها از افراد با تجربه‌ای که در گذشته در حوزه کودک موفق عمل کرده‌اند بهره بگیریم‌.

وی در پایان با بیان اینکه در زمینه اجرای کودک نیروی جوان نداریم، گفت: بهتر است جوانان را تربیت کنیم تا آماده ورود به این عرصه شوند و شروع به کار کنند؛ جوانان باید آموزش ببیند اما دارای ضعف زیادی در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =