گلایه‌های فاطمه امینی از ضعف صدا و سیما در حوزه کودک / مدیران دغدغه خردسالان را ندارند

مجری کودک و نوجوان گفت: کارگردان‌های ما دغدغه کودک ندارند و شاید به این دلیل است که شناخت کافی از کودک و نوجوان و مسائل آن‌ها ندارند و صرفا کاری را با یک متن ضعیف تولید می‌کنند که چیز خاصی را نمی‌توان از آن دریافت کرد

فاطمه امینی مجری کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره علت ضعف برنامه‌های کودک در سینما و تلویزیون اظهار کرد: یکی از دلایلی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که کارگردان‌های ما دغدغه کودک ندارند و شاید به این دلیل است که شناخت کافی از کودک و نوجوان و مسائل آن‌ها ندارند و صرفا کاری را با یک متن ضعیف تولید می‌کنند که چیز خاصی را نمی‌توان از آن دریافت کرد؛ متاسفانه برخی برنامه‌سازان ما صرفا یک تصویر محدود از کودک دارند و بطن آنها را نمی‌شناسند.

بیشتر بخوانید:

خروجی صدا و سیما برای کودکان تقریبا صفر / بچه‌ها خوراک خود را از ماهواره دریافت می‌کنند

وی ادامه داد: قدرت انتخاب بچه‌ها برای یافتن فیلم مورد نظرشان بالا رفته؛ آنها گزینه‌های بی‌شماری برای تماشا کردن دارند، از صفحات مجازی گرفته تا سی‌دی‌ها، فیلم‌های پر از رنگ لعاب خارجی و به همین دلیل به هر برنامه‌ای توجه نمی کنند.

امینی گفت: ما در گذشته گزینه‌ای برای انتخاب نداشتیم؛ کلا دو الی سه شبکه داشتیم و از هر آنچه از این دو شبکه می‌دیدیم لذت می‌بردیم اما الان فضا به گونه دیگری است؛ بچه‌ها قدرت انتخاب بالاتری دارند و سعی می‌کنند از میان آنها بهترین گزینه را انتخاب کنند.

مجری مل مل

امینی افزود: به‌عنوان کسی که چندین سال از عمر خود را در حوزه کودک سپری کرده فکر می‌کنم اگر می‌خواهیم در حوزه کودک فیلم بسازیم باید از خود بچه‌ها استفاده کنیم، باید کنار آنها بنشینیم و دغدغه‌های آنها را پیدا کنیم. برخی فکر می‌کنند که دغدغه بچه‌ها این است که به آنها گفته شود باید شیر بخوری تا بزرگ شوی اما این طور نیست آنها دغدغه‌های بی‌شماری دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

مجری مل مل با بیان اینکه صدا و سیما هیچ حمایتی از حوزه کودک ندارد، گفت: من به‌عنوان یک مجری باید رنج زیادی را متحمل شوم تا بتوانم یک مجوز برای ساخت برنامه در حوزه کودک بگیرم تا بتوانم در اوج کرونا بچه‌ها را پای تلویزیون بنشانم؛ اما مدیران ما هیچ توجهی به این موضوع ندارند، آنها کجا هستند؟ آیا حواسشان هست؟

وی در پایان تاکید کرد: مدیران ما دغدغه کودک ندارند، فقط عنوان می‌کنند که بچه‌ها ماهواره نبینند، فلان کار را انجام ندهند، اما این که حمایت نیست؛ متاسفانه مسئولان به تعداد محدودی از برنامه‌ها توجه دارند و بقیه را رها کرده‌اند به‌عنوان نمونه اگر برنامه‌سازی پیدا شود که دغدغه ساخت برنامه کودک داشته باشد باید چندین ماه صبر کند تا نهایتا خسته شود یا ژانرش را عوض کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =