نقش دانش آموزان در رتبه بندی معلمان

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: می خواهیم در رتبه بندی معلمان حتی نظر دانش اموزان را نیز دخیل خواهیم کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با ۴ چالش درونی، بیرونی، اجرای واقعی سندتحول بنیادین و چالش تحلیلی بر اساس ویروس کرونا موجه است.

بیشتر بخوانید

اساس رتبه بندی معلمان چیست؟

احمدی لاشکی گفت: عدم توازن بین نیروی انسانی ورودی به آموزش و پرورش و خروجی های ان باعث چالشی عظیم در این ارگان خواهد شد. وی گفت: ما فقط در بعد آموزش نیروی انسانی کم نداریم بلکه در تامین نیروهای خدماتی و مراقبین سلامت و معلمین تربیت بدنی نیز با چالش مواجه هستیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در کشور با کمبود بیش از ۶۰ هزار نیروی خدماتی مواجه هستیم که این کمبود امنیت مدارس را به خطر انداخته است. احمدی لاشکی گفت: باید اضافه کار معلمان به طور ماهانه و منظم پرداخته شود تا انگیزه کافی برای کارکردن معلمان وجود داشته باشد.

او گفت: ارزشیابی های دانش آموزان و برنامه های درسی باید مورد بازبینی قرار گیرد تا بتوانیم فداکاری های شهید سلیمانی و علی لندی ها را در کتاب های درسی قرار دهیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: باید در سیستم تعلیم و تربیت اخلاق و انسانیت را ترویج کنیم.

احمدی لاشکی گفت: عدالت اموزشی باید فراتر از شعار محقق شود و همچنین بایدبه فکر توسعه متوازن در همه ابعاد تعلیم و تربیت باشیم. وی گفت: در آموزش و پرورش باید مطالعات طولی با برنامه های بلند مدت صورت گیرد تا ان نتیجه لازم صورت گیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: چالش ارتباط با محیط بیرون از دیگر چالش های درونی آموزش و پرورش است و اموزش و پرورش نمیتواند به تنهایی مشکلات خود را حل و فصل نماید و باید از ظرفیت دیگر دستگاه ها به درستی بهره بگیریم.

احمدی لاشکی گفت: اولین چالش بیرونی ما در آموزش و پرورش بحث کنکور است و این مساله موجب مکانیکی شدن فرایندهای آموزشی شده است.

او افزود: تعارض در جامعه پذیری موجب پرورش شخصیت های دوگانه در آموزش و پرورش شده است و برای حل این مساله باید هنجارهای اجتماعی را همسو با آموزش و پرورش کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: چالش های اجرایی کردن سند تحول بنیادین نیز یک چالش اساسی است که برگزاری کنکور سراسری در تعارض با اجرای سند است.

احمدی لاشکی گفت: چالش های تحمیلی از سوی کرونا موجب سونامی بی سوادی در کشور خواهد شد و نیازمند زمان برای برگشت به وضعیت قبلی هستیم.

او گفت: بعد از عید باید به سمت برگزاری حضوری کامل مدارس پیش برویم تا افت پنهان تحصیلی جبران شود باید کشورمان را با دیگر کشورهای توسعه یافته مقایسه کنیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی دست به بازگشایی مدارس بزنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین رتبه بندی معلمان را سالهای پیش با هدف تحول تحول در اموزش و پرورش ترسیم کرده بود. احمدی لاشکی گفت: رتبه بندی معلمان باید منزلت و شان معلمان را ارتقا دهد و اعتلای معلمان و نظام آموزشی را در پی داشته باشد.

او با بیان اینکه هیئت ممیزه ای در سطح ادارات اموزش و پرورش برای رتبه بندی معلمان تشکیل خواهد شد افزود: رئیس آموزش و پرورش به عنوان رئیس این هیات، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نائب رئیس این هیات، کارشناس اموراداری به عنوان دبیر این هیات و معاونین اموزش و پرورش، یک مدیر مدرسه و ۲نفر امین و کارشناس حراست و ارزیابی عملکرد به عنوان دیگر اعضای هیات ممیزه فعالیت خواهند کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی معلمان بر اساس تعریف دقیق شایستگی های عمومی و حرفه ای خواهد بود و تجربه کار در آموزش و پرورش در این امر بسیار مهم خواهد بود.

احمدی لاشکی گفت: می خواهیم در رتبه بندی معلمان حتی نظر دانش اموزان را نیز دخیل خواهیم کنیم.

او گفت: معلمان در رتبه بندی هر ۳ سال یک بار برای حفظ رتبه خود مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1133820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 0
      ارزشیابی دانش آموز با معلم = ارزشیابی معلم با دانش آموز این یعنی اگر معلمانی سختگیر وبه فکر آموزش دانش آموز هستند کوتاه بیایند ودر جهت جلب رضایت دانش آموز باید به ساز آنها در کلاس برقصند تا بچه ها راضی شوند آموزش کامل تعطیل