بازار طلا جای مناسبی برای سرمایه‌گذاری است/ رونق ۱۴۰۱ و چند عامل مهم

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار طلا می‌تواند جزء بهترین بازارها برای سرمایه‌گذاری باشد. به شرط اینکه به شکل یک بازار میان و بلندمدت به آن نگاه شود.

ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص ارزیابی بازار طلا و سکه در سال ۱۴۰۰ گفت: اگر بخواهیم یک نگاه کوتاه به بازار طلا و سکه داشته باشیم باید بگوییم این بازار در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال‌های گذشته نوسان‌های کمتری داشت. یعنی دیگر خبری از التهابات گذشته بازارهای ارز، طلا و سکه نبود. به نوعی رفت و آمدهای بازار مثل گذشته گرم و پررونق نبود. در سال ۱۴۰۰ پاین ترین قیمت برای طلا در اردیبهشت ماه و به نرخ هر گرم ۹۰۰ هزار تومان و بالاترین هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

بیشتر بخوانید

طلا رکورد قیمتی را می‌شکند؟

وی عنوان کرد: تغییراتی هم در انس جهانی داشتیم که از ۱۷۶۵ تا ۲۰۶۰ دلار متغیر بود. در بازار سکه هم شاهد تغییرات اندکی بودیم. این روند بیشتر منوط به رفتارها و تصمیمات اقتصادی کشور بود و برای رونق هم نیاز به فعال شدن صنایع و تولید است. در این صورت می‌توان به تقویت پول ملی امیدوار بود.

محمدولی گفت: امیدواریم در یکی دو سال آینده با تمهیداتی که تیم اقتصادی و بانک مرکزی در وزارت صمت در نظر گرفته‌اند، بتوان اشتغال و روابط مان را به سمت پایداری بیشتر ببریم. فکر می‌کنم اینها کمک می‌کند که بتوانیم متکی بر توانمندی‌های داخل باشیم. ۱۴۰۰ با توجه به اینکه در دهه گذشته دچار تحریم بودیم و تاثیر مستقیم آن روی اقتصاد قابل مشاهده بود، مشکلات تشدید شد که به دلیل تقویت نکردن پول ملی دچار آسیب شدیم.

وی ادامه داد: امیدواریم مذاکرات و کرونا به سرانجام درست برسد تا ورود خوبی به ۱۴۰۱ داشته باشیم. امیدوارم مذاکرات به نتیجه برسد تا سرمایه‌هایمان برگردد و روابط مالی خوبی با دنیا داشته باشیم. همه اینها به این کمک می‌کند که با رویکرد دولت برای حمایت از تولید و اشتغال داخلی، سال بهتری در پیش باشد. مردم این روزها بیشتر به دنبال این هستند که مایحتاج عمومی خود را رفع کنند و بازار طلا اولویت های اول مردم نیست. امیدواریم در ۱۴۰۱ زمینه اقتصادی فراهم شود تا مردم طلا را در سبد خود قرار دهند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران  گفت: در سال ۱۴۰۰ رفت وآمد در بازار طلا داشتیم اما نگاه‌ها بیشتر به سمت سرمایه‌گذاری در این بازار بود. اما آیا بازار طلا برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟ این بازار می‌تواند جزء بهترین بازارها برای سرمایه‌گذاری باشد. به شرط اینکه به شکل یک بازار میان و بلندمدت به آن نگاه شود.

کد خبر: 1133844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =