فراهم کردن امکان کارآموزی در مراکز صنعتی/ برگزاری دوره‌های فوق برنامه با اساتید داخلی و خارجی

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: امکانات و تجهیزات کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل متناسب با مسائل و نیازهای روز و صنعت است که در صورت نیاز گروه‌های آموزشی تکمیل‌تر می‌شود.

 به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، کارآفرینی و نیروی کار مهار یکی از دغدغه های تصمیم گیران محسوب می شود، اما روند اجرای برنامه ها به رغم برگزاری طرح های پایش، پویش و سراهای نوآوری در این شرایط نیازمند بررسی  و اقدامات به روز است. برای افزایش مهارت در صنعت باید بتوان دوره‌های کارآفرینی را برگزار کرد و رشته‌های مهارتی را بیش از پیش ارائه داد تا  کم کم فرآیندهای داخلی دانشگاه هم با هدف‌گذاری دانشگاه هماهنگ شده و حوزه فعالیتی همچون لوکوموتیو واگن‌های دانشگاه را به سمت نیازها، مسائل و مسئولیت اجتماعی دانشگاه بکشاند.

بهنام بهاری، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ضرورت وجود نیروی انسانی متخصص در صنایع گفت: شرایط کنونی آموزش تخصصی و تربیت نیروی انسانی متخصص در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل جزو رسالت‌های این دانشگاه است، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بیش از ۱۴ سایت، کارگاه و آتلیه برای برگزاری کلاس های عملی و کارگاهی رشته‌های فنی و مهندسی دارد که دانشجویان در حال بهره‌مندی از این سایت‌ها هستند.

وی درباره امکانات و تجهیزات موجود در کارگاه‌های دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: این دانشکده با امکانات فراوان پاسخگوی نیاز آموزش‌های عملی و کارگاهی رشته‌های موجود هستند و هیچ مشکلی در ارتباط با برگزاری کلاس‌ها وجود ندارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ادامه داد: در ایام کرونا متناسب با دستورالعمل‌های ارسالی از طرف سازمان مرکزی درباره برگزاری کلاس‌های عملی و کارگاهی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حضور حداقلی تعداد دانشجویان، این کارگاه‌ها با موفقیت برگزار شده است و همچنان برگزاری این کلاس‌ها در کارگاه‌ها ادامه دارد.

بهاری گفت: دوره‌های آموزشی درخواستی از طرف گروه‌ها و انجمن‌های علمی با اساتید مجرب داخلی و خارجی به صورت فوق برنامه برگزار می‌شود؛ امکانات، مواد و تجهیزات لازم به منظور تکمیل و اجرای رساله‌ها، پایان نامه‌ها و پروژه‌های دانشجویی در مقاطع مختلف در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود و تمامی فرآیندهای اجرایی در کنار اساتید راهنما و مشاورین صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نوسازی و به روزرسانی تجهیزات موجود در کارگاه‌ها، بیان کرد: با توجه به نوپا بودن برخی رشته‌ها و تجهیز دانشکده‌ها و کارگاه‌ها، اکثر دستگاه‌ها و تجهیزات به روز بوده و در صورت نیاز با درخواست گروه‌های آموزشی، نسبت به تکمیل و خرید امکانات لازم اقدام می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با اشاره به اینکه ارتباط دانشگاه و صنعت درباره کسب تجربه عملی و فنی دانشجویان موثر است، افزود: تمامی امکانات و تجهیزات موجود در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها متناسب با مسائل و نیازهای روز و صنعت بوده و در صورت نیاز به امکانات بیشتر، با درخواست گروه‌های آموزشی و فراهم کردن امکان گذراندن دوره‌های کارآموزی در مراکز صنعتی مرتبط تکمیل می شود که این کار نقش موثری در افزایش اطلاعات و مهارت دانشجویان و نیز نزدیکی آنها به صنعت و مسائل روز موثر است.

خبرنگار: شیوا نوری

انتهای پیام/

کد خبر: 1133853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =