بی‌توجهی مسئولان به موسیقی‌های فاخر / لزوم مقابله با هجمه‌های فرهنگی

محمد گلریز گفت: متاسفانه برخی مسئولین به انجام کارهای خوب و برگزاری جشنواره‌های موسیقی فاخر توجهی نمی‌کنند، در صورتی که باید همگی دست به دست هم دهیم تا بتوانیم با هجمه‌های فرهنگی مقابله کنیم.

محمد گلریز خواننده موسیقی انقلابی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره فعالیت‌های این روزهای خود اظهار کرد: اخیرا به عنوان رئیس علمی جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر انتخاب شده‌ام که زیر نظر مرکز آفرینش‌های فرهنگی فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید 

موسیقی در کشور به ابتذال کشیده شده / کسی به فکر هنر اول نیست

وی در ادامه درباره علت روی آوردن جوانان به موسیقی‌های سخیف گفت: ما در حال حاضر در جنگ رسانه و فرهنگ قرار داریم و چند سالی است که در معرض شدیدترین هجمه‌های فرهنگی هستیم چرا که دشمن به این نتیجه رسیده که نمی‌تواکد از طریق جنگ فیزیکی بر ما غلبه کند به همین دلیل به جنگ اقتصادی و فرهنگی روی آورده است.

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی را می‌توان با نوآوری و تولید پشت سر گذاشت اما جنگ فرهنگی را خیر، گفت: وقتی یک فرهنگ غلط و مبتذل در ذهن جوانان رخنه کند جبران آن امری محال است و این مسئله‌ای است که دشمنان نیز به آن پی برده‌اند. دشمن می‌خواهد موسیقی‌های مبتذل و شعرهای بی محتوا و پیش پا افتاده را رونق دهد و موقعی که موسیقی خوب و فاخر نداشته باشیم جوانان نیز اجبارا به این نوع موسیقی‌های مبتذل روی می‌آورند.

گلریز ادامه داد: متاسفانه برخی مسئولین به انجام کارهای خوب و برگزاری جشنواره‌های موسیقی فاخر توجهی نمی‌کنند، در صورتی که باید همگی دست به دست هم دهیم تا بتوانیم با هجمه‌های فرهنگی مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه برخی عنوان می‌کنند که ذائقه مردم عوض شده گفت: این مسئله درست است اما باید به این موضوع نیز توجه کنیم که چه کسی در این بین مقصر است. سکانداران و بانیان فرهنگی ما که نبض فرهنگ را در دست دارند باید با تولیدات فاخر با این هجمه فرهنگی مقابله کنند و زمان را نباید از دست داد.

خوننده کشورمان نقش مسئولین وزارت ارشاد را در این بین بسیار موثر دانست و گفت: متاسفانه در دولت قبل مسئولین هیچ حمایتی از عرصه موسیقی نداشتند اما با روی کار آمدن دولت جدید تا حدودی شاهد تغییراتی در این زمینه هستیم منتها دولت هنوز در اول راه است و تا ارائه یک برنامه خوب راه زیادی باقی مانده است و هنوز یک کار خوب حماسی، ارزشی و انقلابی از سوی ارشاد را شاهد نبوده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1134475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =