درخواست بسیج دانشجویی دانشگاه تهران از زاکانی برای پیگیری پرونده فروشگاه رفاه

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران طی نامه‌ای به شهردار تهران خواستار پیگیری خصوصی‌سازی پرونده فروشگاه رفاه شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای به علیرضا زاکانی شهردار تهران از وی خواست تا پرونده خصوصی‌سازی فروشگاه رفاه را پیگیری کند.

در  بخش ابتدایی این نامه آمده است: همانطور که مستحضرید شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با مصوبه هیئت دولت در سال ١٣٧۴ به‌منظور حذف واسطه‌گری‌های غیرضروری، تنظیم قیمت کالا در سطح کشور و خدمات‌رسانی به اقشار کم درآمد تاسیس شد. در این بین شهرداری تهران همراه با سایر شهرداری‌های کشور حدود ٢۴ درصد، بانک‌های ملی، ملت، سپه، تجارت و صادرات حدود ۶۲ درصد و بیمه مرکزی همراه با شرکت‌های بیمه حدود ۴ درصد از سهام فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه را تحت مالکیت خود داشته‌اند که با این اوصاف شهرداری تهران همواره ٢ کرسی از ۵ کرسی مدیریتی این شرکت را در اختیار داشته است.

در این نامه طرح شده است: با روی کار آمدن دولت یازدهم هیئت مدیره‌ای برای این شرکت انتخاب می‌شود که در یک اقدام برنامه‌ریزی شده، کرسی‌های مدیریتی شهرداری تهران را حذف و سپس شرکت را زیان‌ده اعلام می‌کند تا در نتیجه حدود ۶۲ درصد سهام بانک‌ها در یک معامله صوری به شرکتی که گردانندگان آن آقایان «ح ع» و «م الف» بوده‌اند واگذار شود؛ این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که اولا خریداران اصلی ابربدهکاران بانکی و متخلفان ارزی با هویت «م ص» و «س الف» بوده‌اند، دوما در جریان واگذاری ١٩ فقره از املاک شهرداری‌ها که در اختیار شرکت بوده همراه با برند، تجهیزات، ماشین‌آلات و حق سرقفلی شرکت ارزش‌گذاری نمی‌شود و سوما حدود ۶۲ درصد سهام شرکت تنها با ۴۸۰ میلیارد تومان در اقساط چهارساله بدون درنظر گرفتن مسئله اهلیت حراج می‌شود.

در این نامه تاکید شده است: با وصف حائز اهمیت بودن دارایی‌های شهرداری‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و تاثیر این تعداد سهام در مدیریت آن، به‌علت تعلل و تسامح معنادار از سال ١٣٩۵ تاکنون مجموعه شهرداری‌های کشور فاقد کرسی مدیریتی در این شرکت بوده و در نتیجه هیچگونه نظارت و کنترلی بر عملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه ندارند. باتوجه به مکاتبات پلیس امنیت اقتصادی، اخباری که در رسانه‌ها منعکس و تایید شده و مواردی که در صورت‌های مالی این شرکت قابل ملاحظه است، تخلفات بسیاری در جهت تضیع حقوق بیت‌المال، شهرداری‌ها و سهامداران خرد این شرکت انجام شده است. در همین راستا پرونده‌های خریداران سهام مجموعه رفاه از بانک‌ها در شعبه ١٢ بازپرسی مجتمع ویژه امور اقتصادی با کلاسه‌های ۹۷۰۹۶۴ و ۹۸۰۱۹۴ مطرح و در دست رسیدگی است.

در بخش دیگری از این نامه عنوان شده است: بنابراین باتوجه به روحیات انقلابی جنابعالی در امر خطیر مبارزه با فساد و صیانت از بیت‌المال، از شما انتظار می‌رود دستور فرمایید مدیریت حقوقی شهرداری تهران اقدامات لازم جهت پیگیری و هماهنگی با بازپرس محترم و مراقبت از حقوق شهرداری‌ها، به‌ویژه شهرداری تهران را به عمل آورد.

در بخش پایانی این نامه آمده است: همچنین با عنایت به این که خریداران سهام فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه از بانک‌ها، که در زمره ابربدهکاران بانکی و متخلفان ارزی کشور هستند، در قالب هیئت مدیره پوششی، قراردادهای صوری و صورت‌های مالی غیرواقعی، اقدام به خروج نقدینگی (نزدیک به دو هزار میلیارد تومان) و منابع از این شرکت و فروش دارایی‌های آن کرده‌اند، ۴٢‌ درصد از سهام فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به طور کامل با منابع همین شرکت خریداری شده است. بنابراین طرح دعوای کیفری در قالب بندهای ماده ٢۵٨ لایحه اصلاحی قانون تجارت علیه مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و انتقال گیرندگان ضروری و مهم است. با توجه به لزوم همراهی و تعامل شهرداری‌های کشور با یکدیگر، از شهرداری تهران که در سنوات گذشته به نمایندگی از شهرداری‌ها در هیئت مدیره فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه نماینده داشته است، انتظار می‌رود به‌منظور جلوگیری از تضییع بیش از پیش حقوق شهرداری‌ها که در حقیقت حقوق ملت است، تمام قد دفاع کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =