زندگی پس از زندگی پربیننده‌ترین برنامه ویژه ماه رمضان شد / اعلام اسامی فیلم‌های اکران عید فطر

معرفی پربیننده‌ترین‌ برنامه ماه رمضان، اعلام اسامی فیلم‌های اکران عید فطر، دلیل جلوگیری از پخش سریال جناب‌عالی در تلویزیون و آغاز به‌کار بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از مهم‌ترین اخبار فرهنگی هفته‌ای بود که پشت سر گذاشتیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در بسته فرهنگی هفته ایسکانیوز نگاهی به مهم‌ترین اتفاقات فرهنگ و هنر کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع فرهنگی کشور دست خواهند یافت. در بسته خبری این هفته به موضوعاتی نظیر معرفی پربیننده‌ترین‌ برنامه ماه رمضان، اعلام اسامی فیلم‌های اکران عید فطر، دلیل جلوگیری از پخش سریال جناب‌عالی در تلویزیون، آغاز به کار بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و غیره پرداخته شده است.

«زندگی پس از زندگی»، پربیننده‌ترین برنامه افطار رمضان شد

نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما درباره برنامه‌های تلویزیون در رمضان ۱۴۰۱ نشان می‌دهد ۲۶.۶ درصد، مخاطب برنامه‌های افطار و ۱۷.۴ درصد مخاطب برنامه‌های سحر تلویزیون‌ بوده‌اند و در نظرسنجی سریال‌ها هم ۷۴.۸ درصد مردم در این ماه مخاطب تلویزیون بوده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، ویژه برنامه‌های افطاری  مراکز استانی با 9.5 درصد در رتبه دوم قرار دارد. برنامه «مثل ماه» از شبکه سه سیما با 9 درصد، «دعوت» از شبکه یک سیما با 7.7 درصد، «ضیافت» از شبکه قرآن و معارف سیما با 5.3 درصد، «آدم های خوب شهر» از شبکه دو سیما با 4.2 درصد، «شهرزیبا» از شبکه پنج سیما با 3.2 درصد، «بی انتها» از شبکه نسیم با 2.7 درصد، «ماه ماه» از شبکه سلامت با 2.6 درصد، «چشمه» از شبکه افق با 1.5 درصد و «سر قرار» از شبکه امید با 0.8 درصد ببینده در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

از میان برنامه‌های سحر سیما نیز، ویژه برنامه‌های استانی با 10.6 درصد مخاطب و 74.5 درصد رضایت زیاد در صدر قرار دارد. برنامه «ماه خدا» از شبکه یک سیما با 7.3 درصد، «ماه من» از شبکه سه سیما با 5.8 درصد، «به افق بهشت» از شبکه دو سیما با 3.2 درصد، «مهمان خدا» از شبکه قرآن و معارف سیما با 3.1 درصد،«به وقت سحر» از شبکه افق با 1.9 درصد، «قرار بهشت» از شبکه پنج سیما با 1.8 درصد، «سحوری» از شبکه چهار سیما با 1.3 درصد و «نوسفران» از شبکه امید با 1.3 درصد بیننده در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بر همین اساس 29.8 درصد از مخاطبان بیننده برنامه‌های ترتیل خوانی قرآن کریم از شبکه‌های سیما بوده‌اند که 13.1 درصد این ترتیل‌خوانی‌ها را از شبکه سه پیگیری کرده‌اند.

29 درصد مخاطبان نیز شاهد سخنرانی‌های مذهبی سیما بوده‌اند که 12.9 درصد آنها از شبکه سه پیگیر سخنرانی‌ها بوده اند. 26.1 درصد هم برنامه‌های مناجات خوانی را دیده اند که 9.4 درصد از آنها، از شبکه سه این مناجات خوانی‌ها را مشاهده کرده‌اند.

سینما

اسامی فیلم‌های اکران عید فطر اعلام شد

سخنگوی شورای راهبردی اکران از آخرین مصوبات این شورا خبر داد که بر اساس آن،‌ ۲ سینمای مهم استانی در کنار سینماهای شاخص تهران به عنوان سرگروه فعالیت خواهند کرد.

علی سرتیپی در رابطه با مصوبات جلسه این شورا که امروز چهارشنبه ۳۱ فروردین ماه برگزار شد گفت: با توجه به پایین آمدن کف فروش فیلم‌های «قدغن» و«گل بخودی»، فیلمهای «لامینور» و «انفرادی» بترتیب در گروه سینمای کوروش و مگامال به نمایش در می‌آیند. 

عضو شورای راهبردی اکران خبر داد: برای امکان برنامه‌ریزی بهتر صاحبان فیلم ها، دفاتر پخش و سینماها بویژه سرگروه‌ها فیلم‌های: «بدون قرار قبلی»، «هناس»، «بازیوو» و «والدین امانتی» (در ژانر کودک و نوجوان)، «چند می‌گیری گریه کنی ۲»، «روز ششم»، «بی صدا حلزون»، «علفزار»، «طلاخون» و «تی تی» می‌توانند برای اکران ۲ عید فطر و نوروز با سرگروه‌ها مذاکره نمایند. 

وی افزود: اما اگر فیلم دارای پروانه نمایش معتبر دیگری نیز؛ در این ایام بتواند با یکی از سرگروه‌های ۸گانه توافق نماید، می‌تواند درخواست خود را به شورای راهبردی و یا شورای صنفی جدید ارایه نماید. 

نمایشگاه و کارگاه هنرمندان ایرانی در زاگرب بر پا می شود

سفیر کشورمان روز پنجشنبه ضمن دیدار از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه زاگرب، با رئیس، معاون و اساتید این دانشکده گفتگو کرد.

پرویز اسماعیلی و دکتر تومیسلاک بونتاک، با تاکید بر اشتراکات و علائق فرهنگی دو ملت، زمینه ها و ظرفیتهای گسترده ایران و کرواسی برای همکاری در عرصه های مختلف هنری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همکاری دانشگاهی با یکی از دانشکده های تخصصی هنر در ایران، تبادل استاد و دانشجو و برگزاری کارگاههای مشترک از مباحث این جلسه بود.

بر اساس یکی از توافقات صورت گرفته بزودی چند هنرمند ایرانی در دانشکده هنرهای زیبای زاگرب نمایشگاه و کارگاه برگزار می کنند.

جناب عالی

چرا جلوی پخش «جناب عالی» از تلویزیون را گرفتند؟

تهیه کننده سریال «جناب عالی» که قرار بود سریال نوروزی تلویزیون باشد اما الان از بستر اینترنت در حال پخش است، دلیل پخش نشدن این سریال از تلویزیون در ایام نوروز را شرح داد.

مصطفی رضوانی تهیه‌کننده سریال «جناب عالی» که در ماه رمضان روی سامانه تلوبیون‌پلاس رفته است، با بیان اینکه «جناب عالی» ایده‌ای فانتزی دارد، درباره داستان آن توضیح داد: داستان این سریال، قصه فردی سالم و درس‌خوانده است که با کمک استاد دانشگاهش از بیکاری نجات پیدا می‌کند و بسیار غیرمنتظره سرپرست یک وزارتخانه خیالی می‌شود که اساسا وجود خارجی ندارد اما می‌تواند نمادی از تمام دستگاه­های دولتی کشور باشد. در حقیقت ما از فضای کمدی و فانتزی استفاده کردیم تا بتوانیم به راحتی درباره برخی مسایل صحبت کنیم.

وی با اشاره به پخش این اثر از تلوبیون پلاس در ماه رمضان در حالی که اعلام شده بود در عید نوروز از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود، اظهار کرد: سه هفته به عید نوروز باقی مانده بود که شبکه نسیم کار را دید، بازبینی کرد و در دو مرحله حدود 50 اصلاحیه محتوایی داد. ما در رفت و برگشت‌ها بیشتر اصلاحیه‌ها را انجام دادیم و برای مابقی نیز از رییس محترم شبکه مجوز گرفتیم. البته ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا اصلاحیه‌ها به اصل کار ضربه نزد که باید پاسخ بدهم، انجام این کار لازم بود. چراکه به این مساله واقف بودیم، بیننده تلویزیون قابل مقایسه با رسانه‌های دیگر نیست.

تهیه‌کننده سریال «جناب عالی» با بیان اینکه چند روز مانده به عید نوروز یکسری نکات جدید از خارج از شبکه نسیم مطرح شد، بیان کرد: به طور مثال بیان شد، سریال ایده وزیر جوان را زیر سوال برده است! چطور می‌­شود در حالی‌که ما همیشه از فرسودگی و میانگین سنی بالای مسئولان گله‌­مند بودیم، حالا ایده وزیر جوان را زیرسوال ببریم؟ در حالی‌که ما خودمان همواره طرفدار جوان­گرایی بوده‌ایم. لذا به نظر می‌رسد کسانی که این نکته را مطرح کردند و عامل توقف پخش کار در نوروز شدند، سریال را درست و دقیق ندیدند یا متوجه نشدند. یا نگرانی دومی مطرح شد که گروهی در سازمان نگران واکنش دولت هستند، درحالی‌که «جناب عالی» اشاره‌ای به هیچ دولت خاصی ندارد و مشکلات ساختاری را نشان می­دهد که می­تواند منجر به شکست ایده «وزیر جوان» شود.

رضوانی افزود: در نهایت تشخیص برخی این بود که به این دلایل در نوروز از شبکه نسیم پخش نشود.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم آغاز به کارد

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد.

این دوره از نمایشگاه به مدت ۱۴ روز از شنبه ۲۷ فروردین تا جمعه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۳:۳۰ برگزار می‌شود؛ امسال نمایشگاه مجازی هم در کنار نمایشگاه حضوری قرآن برپاست.

نمایشگاه قرآن امسال با شعار «قرآن؛ کتاب امید و آرامش» میزبان علاقمندان به قرآن کریم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1137716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =