آغاز خرید گندم صنعتی با قیمت ۱۲۰۰۰ تومان

ادارات کل غله و خدمات بازرگانی در استان ها به انجمن کارخانه های تولید آرد، اعلام کرده اند که گندم را با نرخ جدید کیلویی ۱۲ هزار تو مان خریداری کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ادارات کل غله و خدمات بازرگانی در استان ها طی نامه ای به انجمن کارخانه های تولید آرد، اعلام کرده اند که گندم را با نرخ جدید کیلویی ۱۲ هزار تو مان خریداری و در خصوص بارگذاری قیمت آرد با ادارات غلات هماهنگی داشته باشند.

در این نامه گفته شده که برای قیمت آرد با ادارات غلات هماهنگی داشته باشند به این علت است  که زمزمه افزایش قیمت آرد به کیلویی ۱۶۰۰۰  تومان مطرح است، سازمان  حمایت این قیمت را پیشنهاد داده و در ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی هم بررسی شده اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت بیش از ۱۰۰۰ درصدی گندم

از آرد گندم صنعتی در تولید انواع ماکارونی، بیسکوئیت و شیرینی استفاده می شود. گزارش ها از بازار سطح شهر حاکی است که برخی مغازه داران به استقبال گرانی رفته اند،  مردم با اطلاع از رشد قیمت گندم و آرد خرید خود را افزایش داده اند و قیمت ماکارونی افزایش یافته است.

دولت دو هفته پیش قیمت گندم برای بخش صنعتی را از کیلویی ۲۵۰۰ تومان به ۱۲۰۰۰ تومان افزایش داد با این نیت که جلوی قاچاق،‌ رانت و فساد در حوزه آرد و گندم گرفته شود.

بدین معنی است که دولت یارانه گندم برای بخش صنعتی را برداشته است و شاید سرآغازی برای حذف یارانه بقیه کالاهای اساسی هم باشد.

فرمانده انتظامی کشور گزارش داده که سال گذشته ۳۵۰ هزار تن آردقاچاق کشف شده که رشد ۲۰۰۰ درصدی داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1139003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اصغر IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      0 0
      مشکل در گران شدن نیست .مشکل اینه که درآمد اقشار پایین جامعهثابت مونده ولی افزایش قیمت ها متوقف نمیشه.ایکاش تدبیری اندیشیده شود تا این موضوع حل شود .بی شک پایین بودن بسیاری از کالا اا نسبت به کشورهای همسایه موجب قاچاق میشه .یعنی بیگانه از ایران یارانه میدزدد