استقلال با شکستن ۲ رکورد می‌تواند جاودانه شود؟

استقلالِ مجیدی فاصله چندانی با ثبت دو رکورد جدید در تاریخ لیگ برتر ندارد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تداوم عملکرد درخشان استقلال در لیگ بیست‌ویکم، به حسرت 9 ساله آبی‌ها در قهرمانی لیگ برتر فوتبال پایان می‌دهد و چهارمین جام آنها را در این رقابت‌ها رقم می‌زند.

استقلال در فاصله چهار دیدار تا پایان لیگ برتر، 60 امتیاز به دست آورده و میانگین 2.3 امتیاز را در هر مسابقه کسب کرده است. در صورتی که آبی‌ها همین میانگین امتیاز را در چهار بازی باقیمانده حفظ کنند، بیشترین امتیاز و میانگین امتیاز را در تاریخ لیگ برتر به نام خود ثبت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

استقلال نباید برای نباختن وارد زمین شود

استقلالی‌ها با کسب 9 امتیاز از چهار هفته پایانی، میانگین 2.3 امتیاز به ازای هر مسابقه را به نام خود می‌زنند و بهترین عملکرد یک تیم در تاریخ مسابقات را به خود اختصاص می‌دهند. پرسپولیسِ یحیی گل‌محمدی در نوزدهمین و بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال، به‌صورت میانگین 2.23 امتیاز در هر دیدار گرفته بود و از این لحاظ همچنان رکورددار است.

سپاهان در لیگ‌های نهم و یازدهم، استقلال در لیگ دوازدهم و پرسپولیس در لیگ‌های نوزدهم و بیستم، موفق به کسب 67 امتیاز شدند که بیشترین امتیاز یک تیم در تاریخ لیگ برتر به شمار می‌رود. با این حال اگر استقلال به صورت میانگین 2.3 امتیاز از هر مسابقه یا بیشتر از آن بگیرد (کسب حداقل 9 امتیاز)، 69 امتیازی می‌شود و رکورد بیشترین امتیاز یک تیم در لیگ برتر را می‌شکند.

آبی‌های پایتخت که 26 هفته شکست‌ناپذیر را در لیگ برتر پشت سر گذاشته‌اند، تاکنون تنها 9 گل خورده‌اند و در صورتی که در چهار مسابقه باقیمانده بیشتر از سه گل دریافت نکنند، رکورد بهترین خط دفاع خود را در لیگ هفدهم خواهند شکست. نباختن در چهار بازی پایانی نیز رکوردی فوق‌العاده و جاودانه از استقلال بر جای خواهد گذاشت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1139948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =