موافق طرح حمایتی فصلی از کتابفروش‌ها هستیم / تاثیر مثبت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب

مسئول انتشارات ققنوس گفت: ما موافق طرح حمایتی فصلی از کتابفروش‌ها هستیم و بهتر است ارشاد در این زمینه اقدامات بیشتری انجام دهد.

مهدی حسین زادگان از مسئولین انتشارت ققنوس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره دلیل حضور نیافتن در نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران اظهار کرد: ما همیشه کارهای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود را طی ماه‌های دی و بهمن آغاز می‌کردیم، اما امسال نتوانستیم خود را به موقع آماده کنیم و  از آنجایی که معمولا ۱۵ فروردین زمان ثبت نام برای حضور در نمایشگاه اعلام می‌شود ما زمان کافی برای حضور در نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران نداشتیم، چرا که عملا سه چهارم زمان خود را از دست داده بودیم.

حسین‌زادگان افزود: دلیل دیگر هم‌زمانی نمایشگاه مجازی و فیزیکی بود چرا که برای ما مقدور نبود نیروی کافی برای حضور در دو نمایشگاه اعزام کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در این سال‌های کرونایی ارشاد طرح‌هایی را برای حمایت از ناشرین به تصویب رسانده است، گفت: دو دوره نمایشگاه مجازی هم که طی سال‌های گذشته برگزار شد تا حدودی تاثیر مثبت بر عملکرد ناشرین داشته است ولی ما همیشه اعتقاد ما بر این بوده که حمایت باید از کتابفروش صورت بگیرد چرا که در این صورت ناشر هم بهره خود را دریافت می‌کند.

حسین‌زادگان در پایان تاکید کرد: ما بیشتر موافق طرح حمایتی فصلی از کتابفروش‌ها هستیم و بهتر است ارشاد در این زمینه اقدامات بیشتری انجام دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =