اخبار سفر رئیس جمهور به ارومیه / رئیسی: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار برنامه‌ محوری دولت است

صبح امروز جمعه حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در قالب بیست و یکمین سفر استانی خود وارد فرودگاه ارومیه شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، صبح امروز جمعه حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در قالب بیست و یکمین سفر استانی خود وارد فرودگاه ارومیه شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی دیگر از مسئولان این استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

رئیسی: روابط سازنده میان کشورهای همسایه موثرترین عامل در حفظ امنیت منطقه است

روز گذشته نیز وزیر راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده وارد آذربایجان غربی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، دیدار با اقشار مختلف مردم، حضور در جلسه شورای اداری، بازدیدها و… از برنامه‌های رئیس جمهور در بیست و یکمین سفر استانی خود در مقصد آذربایجان غربی است.

همچنین وزرا نیز در شهرستان‌های آذربایجان غربی حضور خواهند یافت تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مناطق قرار بگیرند.

رئیس جمهور صبح امروز در بدو ورود به آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه استان نمونه کاملی از یک مجموعه فرهنگی و تمدنی برای ایران است، اظهار کرد: حقیقتا این استان دارای افتخارات بسیار از جمله حضور بسیار با معنا در دفاع مقدس و مزربانی با افتخار از مرزهای میهن اسلامی است.

وی گفت: در این استان به عنوان قطب کشاورزی و معدن ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد و وجود مراکز فعال علمی و دانشگاهی و نیروی انسانی کار آمد و تحصیل کرده از دیگر سرمایه‌های این دیار است.

رئیس جمهور با اشاره به احصاء مشکلات استان تصریح کرد: همکاران ما با حضور دراستان و ارتباط با مردم و مسوولان استانی مسائل و مشکلات را شناسایی کرده‌اند و در جلسات متعددی این مسائل در تهران مورد بررسی قرارگرفته است.

رئیسی ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل عدم حضور در همه شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: شرکت در شورای اداری استان آخرین بخش سفر است که در آن با حضور مدیران استانی مصوبات سفر اعلام خواهد شد و به اطلاع مردم خواهد رسید.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در آغاز سفر به آذربایجان‌غربی از نمایشگاه از دستاوردهای هوافضا شامل هواپیماهای سبک و نیمه سبک ساخته شده در مراکز رشد سپاه همچنین پهباد و ماهواره‌های ساخته نوآوران ارومیه‌ای بازدید کرد.

وی در این بازدید که در فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه انجام شد از ماهواره «اروم ست» که در ارومیه ساخته شده نیز رونمایی کرد.

در این بازدید جوانان فناور ارومیه‌ای توضیحاتی را در خصوص هواپیماهای فوق سبک، پهباد و ماهواره ساخته شده، ارائه کردند.

ماهواره اروم ست، با بالاترین رزولوشن تصویری قابلیت این را دارد که حداکثر با ۶۰۰ هزار دلار در مدار زمین قرار گیرد که در مقایسه با مدل خارجی بسیار کم هزینه‌تر است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز و در جریان بیست و یکمین سفر استانی هیئت دولت، با حضور در جمع پرشور مردم شهرستان مهاباد، با اقشار مردم این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار، با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده و نام شهیدان زینت بخش این دیار است، اظهار داشت: مردم مهاباد و این منطقه یک امتحان و آزمون ویژه ارائه دادند که در مقابل بدخواهان با بصیرت ایستادگی کردند و باید به مردم مهاباد و استان به‌خاطر بصیرت و ایستادگی تبریک عرض کرده و به نسل جدید اعلام کنم که مردم این استان مقاومت کرده و در مقابل دشمن ایستادند؛ سهم شهرستان مهاباد در دفاع از حریم انقلاب بی نظیر بوده است.

آیت‌الله رئیسی، با اشاره به اینکه بسیج یک تشکل سیاسی نیست و جریان فراگیری برای همه دلدادگان انقلاب است، عنوان کرد: دولت خدمتگزار مردم است. در زمان مسئولیت در قوه قضائیه وعده سفر به مهاباد را به امام جمعه محترم شهرستان داده بودم که در اولین سفرم به استان آذربایجان‌غربی و حضورم در این شهرستان، این وعده تحقق یافت.

وی ادامه داد: مردم و خواسته‌های آن‌ها نقطه محوری برای دولت است. در این دولت، سلامت مردم اولویت اول این دولت از ابتدای کرونا تا حال بوده که با مشارکت خود مردم از ۷۰۰ فوتی به کمتر از ۱۰ نفر رسیدیم.

رئیس جمهور، ابراز داشت: رشد اقتصادی ۸ درصد با کمک مردم دور از انتظار نیست. باید از همه ظرفیت های استان و شهرستان در جهت رفع بیکاری بهره جست.

وی، رفع اشتغال و حل مشکلات بیکاری را جزو دغدغه‌های اصلی و مسئله محوری دولت سیزدهم برشمرد و گفت: تولید دانش بنیان و علم پایه جزو برنامه های اصلی دولت است.

وی تاکید کرد: بومی‌گزینی و استفاده از نیروهای توانمند و شایسته از دغدغه‌های اصلی دولت است.

آیت‌الله رئیسی، با اشاره به اینکه مرز یک فرصت برای مبادلات اقتصادی و تجاری است، خاطرنشان کرد: یکی از کارهای اصلی در شهرستان مهاباد، فعال کردن بازارچه‌های مرزی به صورت قانونمند است.

وی اضافه کرد: در خصوص جاده های مواصلاتی، دغدغه دولت و پیشنهاد استانداری آذربایجان‌غربی برای تکمیل آن‌ها بوده است.

رئیس جمهور، ایجاد یک مرکز درمانی مجهز در شهرستان مهاباد را جزو دستورکارهای سفر خود به آذربایجان‌غربی دانست و گفت: خوشبختانه با تلاش نیروهای نظامی، انتظامی،  امنیتی، سپاه و بسیج امنیت مطلوب‌ و پایداری در منطقه داریم.

وی، رمز توسعه یافتگی در عرصه های مختلف  را «وحدت و انسجام ملی» عنوان کرد و ابراز داشت: اختلاف همه فرصت ها را می‌گیرد و همه باید در این مسیر گام برداریم.

آیت الله رئیسی در پایان سخنان خود، تمام دغدغه دولت در جهت رفع مشکلات اقتصادی در همه بخش‌ها به خصوص در عرصه تولید و صنعت و اشتغال دانست و گفت: افزایش مبادلات مرزی با فعال سازی بازارچه های مرزی نوید روزهای خوش و خرم برای مردم خواهد بود.

استفاده بهینه از نیروهای کارآمد

رئیس‎جمهور در این سفر عنوان کرد: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار جزو برنامه‌های محوری دولت است که با جدیت و به صورت شبانه روزی دنبال می‌شود.

در کنار استفاده بهینه از نیروهای کارآمد توجه به بکارگیری علوم و فناوری‌های دانش پایه نیز باید مورد توجه همگان باشد.

آذربایجان غربی از استان‌های مهم با پتانسیل بالا در کشور است که به دلیل داشتن مرزهای مشترک با کشورهای خارجی می‌تواند در امر اقتصاد و حوزه صادرات بسیار حائز اهمیت باشد.  

آذربایجان غربی و بویژه شهرستان‌هایی چون مهاباد باید از طرفیت بازارچه‌های مرزی به شکلی قانونمند استفاده کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1141153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =