چگونه در واتساپ ناشناس بمانیم و شماره اصلی مشخص نباشد؟

واتس آپ یک پیام رسان همگانی است. باگی که در این اپلیکیشن وجود دارد نشان دادن شماره تلفن است که برای بسیاری از کاربران واتس آپ این موضوع خوشایند نیست.

به گزارش گروه فناوری ایسکانیوز، واتساپ به عنوان یک پیام رسان همگانی استفاده می شود؛ اما دارای نقاط ضعفی نیز است که امکان رفع کردن آن ها وجود دارد. یکی از این نقاط ضعف، نمایش شماره تلفن کاربران برای افراد غریبه بوده که تنها شناسه اصلی میان کاربران است که گاهی دردسرساز نیز می‌شود زیرا به افراد غریبه امکان دسترسی به شماره شما را می دهد؛ بنابراین ما تصمیم گرفتیم در این قسمت به آموزش پیام دادن در واتساپ بدون افتادن شماره اصلی بپردازیم تا راحت‌ تر بتوانید در گروه ها فعالیت داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

چگونه می‌توان فهمید چند نفر از یک حساب شخصی واتساپ استفاده می‌کنند؟

آموزش ۳ روش برای ناشناس ماندن در واتساپ

با آن که واتساپ پیام رسانی محبوبی است و امکان ارسال پیام، عکس، فیلم و برقراری تماس را فراهم می کند، اما به طور پیش فرض شماره کاربران را نمایش می ‌دهد، یعنی اگر شما در گروهی عضو باشید تمامی اعضای آن می توانند به شماره تان دسترسی داشته باشند، بدون آن که شما حتی شناختی نسبت به آن ها داشته باشید.

هیچ جای نگرانی نیست؛ زیرا برای مخفی سازی شماره شما، راه حل هایی اندیشیده که با انجام آن ها می توان این مشکل را نیز حل کرد و به راحتی، بدون آن که شناسایی شوید؛ پیامی را برای اشخاصی ارسال کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا انواع روش های موجود برای پیام دادن در واتساپ بدون افتادن شماره اصلی را یاد بگیرید و در صورت نیاز از آن ها بهره ببرید.

روش اول

یکی از راحت ترین و رایج ترین روش ها برای مخفی کردن شماره در واتساپ به این صورت است که ابتدا باید پیام رسان را بروزرسانی کرد و وارد آن شد.

سپس سه نقطه عمودی، بالای صفحه سمت راست را زد تا گزینه تنظیمات یا Setting نمایان شود.

پس از کلیک بر روی آن، صفحه ای باز شده که بر روی آن گزینه حساب کاربری یا Account دیده می شود.

در این قسمت بخشی به نام Privacy یا حریم خصوصی وجود دارد که با انتخاب کردنِ آن؛ گزینه های گوناگونی نشان داده می شود، در این مرحله باید از بین تمامی گزینه ها، دکمه About یا درباره را انتخاب کرده تا بتوانید شماره خود را مخفی کنید؛ زیرا سه حالت به نام (همه) Everyone، (مخاطبان من) My contact و (هیچ کس) Nobody در اختیار کاربر قرار می دهد که فرد با انتخاب گزینه هیچ کس می تواند مانع از دیده شدن شماره خود در گروه های مختلف شود.

روش دوم

همان طور که می‌دانید برای ایجاد حساب کاربری در واتساپ باید از یک شماره تلفن استفاده کرد، اما اگر قصد پنهان کردن شماره تان را دارید؛ می توانید از یکی از سرویس های آنلاین مانند Google Voice، Talkatone، Burner، Sideline، Flyp و Hushed شماره مجازی تهیه کنید، زیرا زمانی که وارد صفحه ورود واتساپ می شوید، از شما شماره تلفنی برای ثبت حساب و تایید دستگاه می خواهد، که می‌ توانید شماره مجازی را به جای شماره تلفن فعلی خود وارد کنید تا شماره ثانویه که نمایان می شود؛ مانع از رویت شماره اصلی تان شود.

در این روش باید به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که واتساپ می خواهد دسترسی خودکار به پیامک های تان داشته باشد تا کد تایید را ارسال کند، اجازه ندهید زیرا متن به صندوق پیامک دستگاه ارسال می شود؛ پس گزینه Not now را انتخاب کنید.

در آخر با وارد کردن کد ۶ رقمی و تعیین نام خود می توانید حساب کاربری تان را فعال کرده و به مخاطبین خود به طور ناشناس پیامی را ارسال کنید.

روش سوم

در این روش نیز همانند روش دوم نیاز است که یک شماره مجازی از طریق سرویس های آنلاین تهیه کنید؛ سپس باید وارد پیام رسان واتساپ شد و سه نقطه بالای صفحه، سمت راست را زد تا گزینه تنظیمات نمایان شود، پس از آن با انتخاب دکمه (حریم خصوصی) Privacy، باید بر روی گزینه تغییر شماره یا Channge number کلیک کرد و در کادر بالا شماره اصلی و در کادر پایین شماره مجازی را وارد کرد و دکمه Next و Done را زد تا شماره تایید شود و بدون تغییر شماره و حساب کاربری، شماره اصلی پنهان شود و بتوان به صورت ناشناس پیامی ارسال کرد.

کلام آخر

حال که با خواندن این مقاله دانستید چگونه می توان در واتساپ بدون افتادن شماره اصلی پیام داد و با انواع روش های آن آشنا شدید؛ می توانید هنگام استفاده از واتساپ در اندروید، آیفون یا آیپد شماره اصلی خود را پنهان کرده و به طور ناشناس به افراد گوناگونی پیام دهید و ارتباط برقرار کنید، بدون آن که شناسایی شوید و بخواهند برای شما مزاحمتی ایجاد کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =