دور جدید همکاری های تهران و مسقط آغاز شده است / جدیت سلطان عمان برای برقراری روابط با ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سلطان عمان نشان داد برای برقراری روابط با ایران بسیار جدی است و حاضر است آن را در بالاترین سطح ابراز کند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، ‌با اشاره به اینکه مذاکرات منطقه‌ای و به خصوص سفر به عمان با توجه به جدیت و تدبیری که وزارت امور خارجه تاکنون نشان داده می‌تواند به موفقیت‌های شگرفی برسد.

وی افزود: به عنوان فردی که در تمام مذاکرات عمان صورت گرفت حضور داشت، شاهد تبیین مواضع کشور توسط آقای رئیس جمهور بودم که به نحو شایسته‌ای بیان شد. ایشان هم در مذاکرات با مقام‌های عمانی حرفه‌ای عمل کرد و هم روند جدیدی را در روابط ایران و عمان رقم زد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقام‌های عمانی هم نشان دادند که موقعیت و جایگاه ایران را به نحو شایسته مورد توجه قرار داده‌اند و در استقبال از هیئت ایرانی به واقع سنگ تمام گذاشتند.

بیشتر بخوانید:

جایگاه همسایگان در سیاست خارجی دولت سیزدهم 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سلطان عمان نشان داد برای برقراری روابط با ایران بسیار جدی است و حاضر است آن را در بالاترین سطح ابراز کند، گفت: از روند مذاکراتی که در سفر عمان صورت گرفت اینگونه استنباط می شود که دور جدیدی از همکاری با همسایگان برای ایران آغاز شده است.

مقتدایی بیان کرد: نحوه استقبال عمانی‌ها از هیئت ایرانی، جلساتی که با مقام‌های سیاسی و اقتصادی برگزار شد و توافقات همگی قدم به قدم پیش رفت. همچنین در این سفر بالاترین بهره‌وری از زمان صورت گرفت که امیدواریم نتایج مثبت آن هر چه زودتر نصیب ملت شریف ایران شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی  رئیس جمهور دوشنبه دوم خرداد به دعوت رسمی «هیثم بن طارق» سلطان عمان و در رأس هیئتی عالی رتبه سیاسی و اقتصادی به کشور همسایه عمان سفر کرد. در این سفر یک روزه هیئت ایرانی ۱۲ سند همکاری در حوزه های انرژی، سیاسی، حمل و نقل، همکاری های دیپلماتیک، روابط تجاری و اقتصادی، علمی، محیط زیست و ورزشی بود توسط وزرای امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، نفت، راه و شهرسازی و رئیس سازمان توسعه تجارت کشورمان و همتایان عمانی آنها به امضا رسید.

کد خبر: 1141895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =