نبیه بری بازهم رئیس پارلمان لبنان شد

نبیه بری در جلسه رای گیری پارلمان امروز با کسب ۶۵ رای برای هفتمین بار رئیس پارلمان لبنان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از رسانه‌های لبنان، اولین جلسه پارلمان جدید لبنان برگزار شد و طی آن  نبیه‌بری با 65 رأی بار دیگر به عنوان رئیس پارلمان لبنان انتخاب شد.

روز گذشته منابع گزارش دادند که تعداد آرای «نبیه بری» رئیس پارلمان قبلی به عنوان تنها کاندیدای ریاست پارلمان لبنان به 65 رأی رسیده است و به احتمال زیاد او در اولین جلسه پارلمان در سال 2022 به عنوان رئیس آن انتخاب خواهد شد.

نبیه بری از سیاستمداران لبنانی است که  از سال 1992 تاکنون ریاست پارلمان لبنان را عهده دار بوده است.

انتخابات پارلمانی لبنان 25 اردیبهشت ماه (15 ماه می) در فضایی آرام و دموکراتیک در داخل این کشور و بدون مشکل خاصی برگزار شد. میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی لبنان بیش از 41 درصد اعلام شد.

نبیه بری بعد از انتخاب مجدد خود به عنوان رئیس پارلمان جدید لبنان در سخنانی اعلام کرد، دست من به سوی همه دراز است تا برای نجات لبنان با یکدیگر همکاری کنیم.  هر حرفی که مربوط به معیشت و زندگی مردم  نباشد و هر طرح و برنامه‌ای که راه حلی برای بحران‌ها ارائه ندهد  خارج از چارچوب برنامه‌های ماست.

وی افزود، 128 نماینده در پارلمان لبنان باید برای حفظ حقوق سپرده‌گذاران و تصویب کلیه قوانین مربوط به مبارزه با فساد و بازگرداندن وجوه غارت شده همکاری کنیم.

رئیس پارلمان جدید لبنان خطاب به نمایندگان اعلام کرد، همه لبنانی‌ها و جهان برای نجات لبنان به شما چشم امید دوخته‌اند. من همه توهین‌ها و بدی‌ها را پشت سر خواهم گذاشت و با قلبی پاک و نیتی خالصانه برای نجات لبنان تلاش خواهم کرد.

نبیه بری کیست؟

نبیه بری، سیاستمدار هوشمند لبنانی در سال 1938 در منطقه بو در سیرالئون متولد شد. او تحصیلات ابتدایی‌اش را در لبنان دنبال کرد و در سال 1963 از دانشگاه لبنان مدرک حقوق گرفت. نبیه‌بری که متاهل و دارای 9 فرزند است رئیس جنبش شیعی امل لبنان است.

وی از اواسط دهه 60 با امام موسی صدر آشنا شد و در زمره نزدیکان وی قرار گرفت. بری در دوران تأسیس مجلس اعلای شیعیان لبنان و جنبش امل، همراه امام موسی صدر بوده است. وی از اواخر دهه 70 میلادی در جنبش امل در مناصب زیادی حضور داشت. در سال 1978م امام موسی صدر در لیبی ربوده شد. در سال 1984میلادی و در اثنای جنگ داخلی لبنان ، بری به عنوان رهبر جنبش امل انتخاب شد و این جنبش را در دوران سخت جنگ‌های داخلی لبنان راهبری کرد.

بری پس از 1984به عنوان وزیر نوسازی جنوب به کابینه وحدت ملی پیوست. وی پس از آن در دوران نخست وزیری رشید کرامی به عنوان وزیر دادگستری و منابع برق و هیدرولیک انتخاب شد. او همچنین وزیر مسکن و تعاون و وزیر امور خارجه نیز بوده است. وی از سال 1989 تا 1992معاون اول نخست‌وزیر بود و پس از آن در 20 نوامبر 1992 به سمت رئیس پارلمان منصوب شد و تاکنون این سمت را در اختیار خواهد داشت.

نبیه بری در تمامی دوره های گذشته رئیس فراکسیون توسعه و آزادی بوده و توانسته تمامی نامزدهای این فراکسیون را از طریق انتخابات به پارلمان ببرد. وی در 7 انتخابات گذشته با رأی بالا رئیس پارلمان لبنان شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1142661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =