چگونه به روش خانگی لکه خون را از لباس پاک کنیم

لکه خون روی لباس یا ملحفه کمی ترسناک به نظر می‌رسد، چرا که بسیاری از افراد تصور می‌کنند که پاک کردن لکه خون کمی دشوار است و ممکن است لکه خون به صورت یک لکه کم‌رنگ صورتی یا زرد روی پارچه باقی بماند.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، لکه خون روی لباس یا ملحفه کمی ترسناک به نظر می‌رسد، چرا که بسیاری از افراد تصور می‌کنند که پاک کردن لکه خون کمی دشوار است و ممکن است لکه خون به صورت یک لکه کم‌رنگ صورتی یا زرد روی پارچه باقی بماند.

بلکه خون یک لکه بسیار عادی است که ممکن است در طول زندگی بارها با آن مواجه شوید. خوشبختانه پاک کردن لکه خود از روی لباس، ملحفه، لحاف و فرش بسیار ساده است و در صورتی که نکات مهم و مورد نیاز را با دقت انجام دهید، نه تنها هیچ لکه‌ای باقی نمی‌ماند، بلکه لکه به سادگی پاک می‌شود و اثری از آن مشاهده نخواهد شد.

لباس خود را به خشکشویی بسپارید

در صورتی که در پاک کردن لکه خون تردید دارید، مراحل پاک کردن آن را در خانه نمی‌دانید یا ممکن است لکه ثابت باقی بماند و لباس خود را از دست بدهید، حتما لباس یا ملحفه خود را به یک خکشویی قابل اعتماد بسپارید تا لکه خون و هر لکه دیگر را به سادگی پاک کند.

در صورتی که می‌خواهید در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و لباس لکه‌دار یا کثیف‌تان را بدون هیچ آسیبی بشویید، توصیه می‌کنیم آن را به یک خشکشویی آنلاین بسپارید. از مزیت‌های خکشویی اینترنتی آن است که کارشناس خکشویی لباس کثیف و لکه‌دار را از شما تحویل می‌گیرد، شما را در نحوه شستشو و لکه‌بری لباس راهنمایی می‌کند و پس از لکه‌بری، شستشو و اتو، لباسِ تمیز و عاری از هر گونه لکه را در محل به شما تحویل می‌دهد.

با این روش نه تنها لکه‌ای روی لباس باقی نمی‌ماند و لباس‌تان تمیز می‌شود، بلکه در زمان خود به صورت قابل توجهی نیز صرفه جویی می‌کنید. چرا که دیگر نیازی نیست که در ترافیک و هوای آلوده لباس‌تان را به خشکشویی ببرید. شما می‌توانید با این روش سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید و لباس تمیزتان را به سرعت تحویل بگیرید.

اگر می‌خواهید در خانه پاک کردن لکه خون از لباس، ملحفه، تشک یا فرش را تجربه کنید، پیش از هر چیز باید بدانید که پاک کردن لکه تازه، راحت‌تر و اثربخش‌تر از پاک کردن لکه خون خشک شده است. 

 پاک کردن لکه خون با هیدروژن پراکسید

هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژنه یک اکسنده است که به عنوان سفیدکننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. آب اکسیژنه‌ای که در بازار به فروش می‌رسد، یک محلول بی‌رنگ و بو همچون آب و کمی اسیدی است که رقیق‌تر از آب اکسیژنه خالص است.

با این حال ممکن است بسیاری از افراد خانه‌دار لکه‌های لباس را با هیدروژن پرواکسید پاک نکنند و با این محلول آشنا نباشند، اما بهتر ست بدانید که این محلول کاربرد زیادی در بسیاری از خشکشویی‌ها دارد و از آن برای پاک کردن لکه نیز استفاده می‌شود.

با این حال اولین و بهترین محلول پاک کننده لکه خون از روی لباس یا پارچه، هیدروژن پراکسید است. همچنین لکه نوشیدنی یا میوه‌های قرمز، لکه قهوه و چای به سادگی با آب اکسیژنه پاک می‌شود و اثری از آن باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =