نکاتی مهم برای افرادی که قصد جراحی پلک دارند

هنگام بررسی برای جراحی پلک معمولا نگرانی هایی برای دوران بعد از عمل وجود دارد، اما نگران نباشید با رعایت نکاتی دوران نقاهت شما بسیار راحت تر سپری خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هنگام بررسی جراحی پلک (بلفاروپلاستی)، معمولا با نگرانی افراد در مورد روند و مدت زمان بهبودی مواجه میشویم. در این بخش در مورد مدت زمان بهبودی پس از جراحی پلک توضیحات کامل آورده شده است؛ مثلا اینکه چه چیزی می تواند بر روند بهبودی تأثیر بگذارد و یا اینکه از چه چیزهایی باید در طول بهبودی اجتناب کرد.

بیشتر بخوانید:

علت افتادگی پلک چشم چیست؟

بهبودی بعد از جراحی پلک چقدر طول می کشد؟

بهبودی پس از جراحی پلک بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می آید. درد پس از جراحی پلک معمولاً مشکلی ایجاد نمی کند و هر گونه ناراحتی خفیف ممکن است طبق توصیه جراح با داروهای مسکن تسکین یابد.

بخیه ها معمولاً در عرض ۷-۵ روز برداشته می شوند و جای برش خفیف در چین طبیعی پلک پنهان می شود. در حدود ۸۰ درصد از بیماران در حدود ۷ تا ۱۰ روز هیچ اثر برش، تورم یا کبودی قابل توجهی وجود نخواهد داشت.

۲۰ درصد باقیمانده بیماران به زمان بیشتری نیاز دارند. به طور کلی، بیمار میتواند در عرض ۳ روز به سر کار خود بازگردد، اما اگر بیمار میخواهد از پروتکل بهبودی پیروی کند، بهتر است طبق قانون ۷-۱۰ روز به استراحت بپردازد و پس از طی این دوره به سر کار خود بازگردد.

هر رد باقی مانده که بعد از این زمان به جا میماند را می توان به راحتی با کرم های ترمیم کننده ای که پزشک برایتان تجویز میکند، رفع کرد. جراحی پلک می‌تواند یکی از ساده‌ترین ریکاوری‌ها را در جراحی پلاستیک صورت داشته باشد، اما بهبودی در بیماران مختلف، متفاوت است.

نکات مهم مراقبت بعد از جراحی پلک

مواردی که بعد از جراحی پلک باید از آنها اجتناب کرد:

بخشی از بهبودی پس از جراحی پلک در کنترل خود بیمار است و بستگی به این دارد که تا چه حد از روش‌های بهبودی توصیه شده پیروی کند.
همانطور که اجتناب از مصرف دخانیات و برخی داروها و مکمل‌ها قبل از جراحی مهم است، باید تا ۱۴ روز پس از جراحی نیز از مصرف آنها خودداری کرد.
در طول دوره نقاهت باید از فعالیت هایی که باعث افزایش جریان خون در چشم ها می شود (خم شدن، بلند کردن، گریه و ورزش) اجتناب کرد و از فعالیت هایی هم که ممکن است چشم ها را خشک کند (مطالعه، استفاده از کامپیوتر، تماشای تلویزیون و پوشیدن وسایل تماسی) اجتناب شود.
در دوران بعد از جراحی پلک حتما باید از عینک آفتابی برای محافظت در برابر آفتاب و تحریک باد استفاده کرد.
پیش از جراحی پلک، اطلاعات خود را افزایش دهید
در نهایت، یک عامل بسیار مهم و واقعی اما غیرقابل اندازه گیری در بهبودی بیمار تاثیر دارد و آن هم چگونگی نگرش او می باشد. بیمارانی که نگرش مثبت و سالم به زندگی دارند سریعتر بهبود می یابند. استرس و نگرانی عوامل نامشهودی هستند که نتیجه عکس در بهبودی افراد ایجاد می کنند.

اگر قصد جراحی هایی این چنین را دارید، اطمینان حاصل کنید که در مورد آن اطلاعات کافی دارید. نگرانی های خود را با جراح زیبایی خود در میان بگذارید تا با خیالی آسوده تصمیم خود را عملی کنید.

جراحی پلک خوب با جراح پلاستیک ماهر

پیش از این هرگز زمان بهتری برای جراحی زیبایی پلک وجود نداشته است چراکه با تکنیک های مدرن و پیشرفت های اخیر تکنولوژی، جراحی پلک ایمن، مؤثر و قادر به ارائه نتایجی است که همیشه در پی آن بودید؛ با کمترین درد، ناراحتی و از کار افتادگی.

یک جراح پلاستیک ماهر و توانا که از تکنیک‌های مدرن استفاده می‌کند، می‌تواند نتایج بهتر و ماندگارتری برای شما به ارمغان بیاورد، و از طرفی هم متخصص بیهوشی ایمنی و راحتی شما را در یک بیمارستان مدرن تضمین می‌کند.

مانند هر درمان پزشکی، مهم است که از یک متخصص ماهر که قادر به رفع نگرانی شما باشد، مشاوره بگیرید.

از آنجایی که آناتومی و پاسخ هر فرد به جراحی و بهبودی متفاوت است، ارزیابی توسط جراح پلاستیک می‌تواند به شما کمک کند تا همه گزینه‌ها را بررسی کنید و رویکرد مناسبی را که نگرانی‌های شما را برطرف می‌کند، انتخاب کنید.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1146555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =