همه بیمه‌ها به پلتفرم نسخه‌نویسی الکترونیک متصل می‌شوند

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ادامه داد: همه بیمه‌ها به پلتفرم نسخه‌نویسی الکترونیک وزارت بهداشت متصل می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امین بیگلرخانی، در همایش مدیران آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: همزمان با توسعه و تکمیل نسخه‌نویسی الکترونیک، پروژه پرونده الکترونیک سلامت نیز برای مراجعین به مراکز بهداشتی و درمانی در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است که با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید

بیمه‌نامه دارندگان گواهینامه منقضی‌شده همچنان معتبر است

وی تصریح کرد: طبق توافق انجام‌شده، پنل‌های بیمه‌ها در نسخه‌نویسی آنلاین به صورت یکپارچه عمل خواهند کرد چراکه تا پیش از این، پزشکان مشکلاتی در خصوص ثبت نسخه بیمار در پنل‌های مختلف بیمه‌ای داشتند که تصمیم بر این شد تا پنل یکپارچه‌ای در طرح نسخه‌نویسی الکترونیک از سوی وزارت بهداشت ارائه شود و به همه پنل‌های بیمه‌ای متصل باشد.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ادامه داد: با این اقدام همه بیمه‌ها به پلتفرم نسخه‌نویسی الکترونیک وزارت بهداشت متصل می‌شوند و پزشکان نیز به زحمت نخواهند افتاد که نسخه هر بیمار را در پنل بیمه‌ای جداگانه‌ای ثبت کنند بلکه نسخه بیمار با هر بیمه‌ای، ثبت می‌شود.

بیگلرخانی ضمن تاکید بر اهمیت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای بیماران، یادآور شد: از مهم‌ترین نقاط قوتی که پرونده الکترونیک سلامت برای بیماران ما در مراکز بهداشتی و درمانی دارد، ثبت تاریخچه مراجعات، نوع بیماری و نوع داروهای مصرف‌شده است و از سوی دیگر، با اجرای این طرح، خطاهای پزشکی در تشخیص به حداقل خواهد رسید.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت تاکید کرد: در تلاش هستیم تمامی سامانه‌های وزارت بهداشت را به همدیگر متصل کنیم تا همه حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان از نظر اطلاعاتی و آماری یکپارچه شوند و ارائه خدمت به مردم در بهترین شرایط خود قرار گیرد؛ بنابراین فعلاً هیچ سامانه‌ای در مجموعه وزارت بهداشت طراحی نخواهد شد و در شرایط فعلی ساماندهی و هدفمندسازی سامانه‌های کنون در اولویت کاری ما قرار دارد.

بیگلرخانی با بیان اینکه مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در تأمین زیرساخت‌های اطلاعات مدیریت بیماری کرونا و همچنین رصد آماری پوشش واکسیناسیون کرونا بسیار خوش درخشید، گفت: زحماتی که در این حوزه صورت گرفته، مرهون تلاش‌ها و پیگیری‌های همکاران ما و همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1146578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =