کنکور و آزمون| لغو برگزاری شصت و هفتمین دوره آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت/ ثبت‌نام آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران از امروز آغاز می‌شود

ثبت نام برای شرکت در آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران از امروز ۲ مرداد آغاز می شود و تا ۱۰ این ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران (سه شغل پرستاری، هوشبری و اتاق عمل) در سال ۱۴۰۱ طبق قوانین و مقررات موجود و مطابق مندرجات دفترچه راهنما برگزار می‌شود. ثبت نام و اعلام نتایج این آزمون نیز به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می‌گیرد.

داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون فوق که دارای شرایط عمومی در تمام ادوار تحصیلی و مراحل شغلی باشند از امروز دوم تا دهم مردادماه می توانند برای ثبت نام در این آزمون به سایت فوق مراجعه کنند.

برخورداری از سلامت و توانایی جسمی، عدم اعتیاد به مواد مخدر، برخورداری از تمام شرایط عمومی متداول در آزمون‌های مختلف کشور، اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی، پذیرفتن قانون اساسی، عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه های محارب و ملحد و هواداری از آنها، نداشتن سوء پیشینه کیفری و عدم اشتهار به فساد اخلاقی از جمله شرایط عمومی لازم برای شرکت در این آزمون است.

متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط جسمی و روانی خاص از جمله «دوربینی اصلاح نشده، نارسایی تنفسی متوسط و شدید، قطع یا فقدان اندام فوقانی و تحتانی، اختلال دو قطبی، افسردگی شدید، مصرف داروهای محرک یا مخدر سیستم عصبی مرکزی، اعتیاد به مواد مخدر، VF (فیبریالسیون بطنی) یا VT (تاکی کاردی بطنی بدون نبض) ناپایدار و اختلال شنوایی» مجاز به شرکت در آزمون صلاحیت حرفه‌ای گروه پرستاری نیستند.

شرایط اختصاصی لازم برای ثبت نام در آزمون مذکور شامل دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی پرستاری، هوشبری و اتاق عمل و ارایه گواهی فراغت از تحصیل با امضای معاون آموزشی دانشگاه است (داوطلب باید گواهی فراغت از تحصیل را تا قبل از ثبت نام در آزمون دریافت کرده باشد).

ارایه گواهی معافیت یا پایان خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی)  و همچنین ارایه کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی الزامی نیست.

مدارک تحصیلی داوطلبان خارج از کشور باید به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده باشد و داوطلبان صرف‌نظر از دانشگاه محل فراغت از تحصیل یا دانشگاه محل خدمت، می‌توانند هر یک از حوزه‌های ذکر شده را به عنوان حوزه امتحانی انتخاب کنند.

منابع آزمون مذکور متعاقبا در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی بارگذاری می شود و افرادی که به دلیل تعهد، دانشنامه فراغت از تحصیل را در اختیار ندارند، می‌توانند تصویر حکم کارگزینی که در آن مدرک تحصیلی قید شده یا گواهینامه موقت پایان تحصیلات و یا پایان طرح خود را ارایه دهند.

آزمون مذکور در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، سمنان، ارومیه، کردستان، اردبیل، شیراز، شهرکرد، اهواز، قزوین، ایلام، قم، هرمزگان، البرز، خراسان جنوبی، کرمان، خراسان شمالی، کرمانشاه، بوشهر، گلستان، تبریز، لرستان، تهران، شهید بهشتی، ایران، مشهد، گیلان، همدان، زاهدان، یاسوج، زنجان، یزد و مازندران برگزار می‌شود.

انتخاب رشته کنکور ارشد آغاز شد

مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ از امروز ۲ مردادماه آغاز شد. مجازین به انتخاب رشته در آزمون‌ کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ که در زمان مقرر (اول تا چهارم تیرماه ۱۴۰۱) موفق به تکمیل فرم انتخاب رشته های تحصیلی خود نشده‌اند، می تواند از امروز ۲ مردادماه ۱۴۰۱ انتخاب رشته کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند تا ۴ مرداد با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و لینک مربوط به سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ با رعایت شرایط ذیل نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته های تحصیلی خود اقدام کنند.

این امکان فقط برای افرادی که براساس محتوای کارنامه اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده اند و موفق به انجام انتخاب رشته نشدند فراهم شده و بعد از تاریخ ۴ مرداد ۱۴۰۱ تمدید نمی شود و هیچگونه درخواستی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

انجام انتخاب رشته (در دوره های روزانه و نوبت دوم) در این مرحله در رشته های امتحانی که دارای آزمون عملی و تشریحی هستند منجر به معرفی داوطلب برای آزمون عملی نخواهد شد. داوطلب در صورت انتخاب این رشته ها، با نمره آزمون عملی صفر گزینش خواهد شد.

انجام انتخاب رشته در این مرحله در رشته های شرایط خاص و مصاحبه، منجر به معرفی داوطلب برای انجام مراحل مصاحبه یا بررسی صلاحیت وی نخواهد شد. داوطلب در صورت انتخاب این رشته ها، از گزینش نهایی در آنها حذف خواهد شد.

داوطلبان می‌توانند سؤالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش یا با شماره‌ تلفن‌های‌: ۴۲۱۶۳ (کد ۰۲۱) در میان بگذارند و از مراجعه حضوری به سازمان سنجش خودداری کنند.

کلید اولیه آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی منتشر شد

سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۴۰۱ در ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ در ۱۷ حوزه دانشگاه های علوم پزشکی در شهرهای اصفهان، یزد، همدان، مشهد، گیلان، کرمان، قزوین، بندرعباس، شیراز، کرمانشاه، زاهدان، تهران، ارومیه، تبریز، ساری، بابل و اهواز برگزار شد.

در این دوره از آزمون دستیاری دندانپزشکی تعداد یک هزار و ۸۵۱ نفر شرکت کردند که از این تعداد یک هزار و ۱۶۲ نفر زن و تعداد ۶۸۹ نفر مرد بودند.

کلید اولیه سوالات آزمون در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است.

لغو برگزاری شصت و هفتمین دوره آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت

دوره شصت و هفتم آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) قرار بود روز پنجشنبه ۱۷ شهریور ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شود که بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی این آزمون در این تاریخ برگزار نخواهد شد. پیش از این اعلام شده بود که آزمون های زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) در سال ۱۴۰۱ در پنج نوبت برگزار می شوند.

آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) دارای ۱۰۰ پرسش در سطح آزمون استاندارد تافل (۳۰ پرسش درک مطلب شنیداری، ۴۰ پرسش واژگان، ساختار و دستور زبان و ۳۰ پرسش درک مطلب نوشتاری) و ۱۰۰ نمره (بدون نمره منفی) است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1148544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =