آخرین وضعیت نقل و انتقالاتی استقلال

تیم فوتبال استقلال در حالی آماده شروع فصل جدید می‌شود که در حال حاضر ۲۶ بازیکن در اردوی این تیم حضور دارند و ممکن است ۲ نفر دیگر هم به آنها اضافه شوند.

به گزارش گروه ورزش ایسکانیوز، ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی آبی پوشان با انرژی و انگیزه فراوان تمرینات تیمش را در ترکیه راهبری می‌کند و سخت گیری های خاص خود می‌کوشد آبی پوشان را قبل از شروع فصل به اوج آمادگی بدنی برساند.

بیشتر بخوانید

دیدار استقلال و سپاهان در افتتاحیه بیست‌ودومین دوره لیگ برتر

در حال حاضر در اردوی آبی پوشان ۲۶ بازیکن وجود دارد که گرچه در خصوص ادامه حضور یکی از آنها ابهام باقی است، اما در صورت حفظ همین ترکیب، ساپینتو با در اختیار گرفتن یک تا دو بازیکن در پست وینگر می‌تواند تیمش را کامل کند.

در اردوی آبی پوشان سیدحسین حسینی کاپیتان و سنگربان شماره یک و ملی پوش این تیم به همراه علیرضا رضایی و سینا سعیدی فر ۳ دروازه‌بان هستند که در کنار آنها رضا میرزایی، محمد حسین مرادمند، عزیزبک آمانوف، امیر علی صادقی، محمد حسین زواره‌ای، آرش رضاوند، سعید مهری، مهدی مهدی پور، زبیر نیک نفس، امید حامدی فر، سجاد شهباززاده، کوین یامگا، آرمان رمضانی، امیر ارسلان مطهری، پیمان بابایی، محمد حسینی، رافائل سیلوا، روزبه چشمی، عارف غلامی، صالح حردانی، جعفر سلمانی، ابوالفضل جلالی و کاوه رضایی جمع ۲۶ بازیکن این فصل آبی پوشان را تشکیل می‌دهند.

در بین این بازیکنان در خصوص آرش رضاوند همچنان ابهاماتی وجود دارد. ممکن است در صورت بروز اتفاقاتی این بازیکن از جمع آبی پوشان جدا و راهی فولاد شود. اما صرفنظر از اینکه رضاوند با استقلال بماند یا نماند، آنها حداقل یک وینگر چپ و یک مدافع راست برای تکمیل کردن تیم شان جهت ورود به فصل نیاز دارند.

ساپینتو با در اختیار داشتن عارف غلامی، رافائل سیلوا، محمد حسین مرادمند، محمد حسینی و روزبه چشمی مشکلی تا پایان فصل بابت مدافع میانی نخواهد داشت و در این زمینه کمبودی احساس نمی‌کند. با این وجود مربی پرتغالی آبی پوشان در صورت بحران در این پست دو بازیکن غیر تخصصی با قابلیت بازی کردن در این پست را در اختیار دارد که این دو نفر ابوالفضل جلالی و امید حامدی فر هستند.

مدافع راست برای نیمکت

آبی پوشان با در اختیار داشتن ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی کمبودی در پست دفاع چپ ندارند و حتی ممکن است از یکی از این دو بازیکن در پست‌های غیر تخصصی هم استفاده کنند ولی آنها در دفاع راست تنها صالح حردانی را در اختیار دارند.

با اینکه استقلال یکی از بهترین مدافعان راست فعلی فوتبال ایران را در اختیار دارد، اما حردانی تنها موجودی آنها در پست دفاع راست است و به نظر می‌رسد ساپینتو هم سفارش‌های لازم را جهت به خدمت گرفتن یک مدافع راست با کیفیت برای نیمکت تیمش به مدیران داده باشد تا در مواقع غیبت حردانی بازیکن تخصصی در این پست داشته باشند.

بی نیاز در هافبک دفاعی

استقلالی‌ها نه تنها زوج طلایی خود در پست هافبک میانی (دفاعی) شامل مهدی پور و نیک نفس را برای فصل بعد حفظ کرده‌اند، بلکه در این پست که یکی از مهم‌ترین پست‌های زمین در فوتبال مدرن است دست به تقویت زده امید حامدی فر را هم به خدمت گرفته‌اند. ضمن اینکه آنها سعید مهری و حتی روزبه چشمی را هم برای حضور در این پست در خدمت دارند تا ساپینتو در پست هافبک دفاعی احساس بی نیازی کند.

آبی‌ها برای پست هافبک رو به جلو هم مشکل خاصی ندارند. شاید آرش رضاوند و عزیز بک آمانوف مهم‌ترین بازی سازهای این فصل استقلال باشند که با حمایت مهدی پور و نیک نفس می‌توانند خط میانی قابل اعتماد و مستحکمی برای این فصل استقلال بسازند. ضمن اینکه آنها دو بازیکن جوان و قابل اعتنا به نام امیرعلی صادقی و محمدحسین زواره‌ای هم برای بازی در این پست دارند که بعید نیست یکی از آنها بتواند به ترکیب ثابت این تیم راه یابد.

وینگرهای غیر تخصصی

اگر آبی پوشان بازیکن جدیدی به خدمت نگیرند، تنها یک وینگر تخصصی آن هم برای سمت راست در اختیار دارند که آن هم رضا میرزایی بازیکن جدید آنهاست اما در بین بازیکنان این تیم کم نیستند نفراتی که قادر به حضور در پست وینگر چپ و راست باشند.

عزیز بک آمانوف و جعفر سلمانی نفراتی هستند که قادر به بازی در پست وینگر چپ هستند و در آن سوی زمین هم به جز میرزایی، کوین یامگا نفری است که از عهده بازی در پست وینگر راست بر می‌آید.

در بین مهاجمان پر تعداد استقلال به جز یامگا، نفرات دیگری هم هستند که قابلیت حضور در پست وینگر را دارند که شاید مهم‌ترین آنها سجاد شهباززاده و کاوه رضایی باشند.
لیست استقلال با ۲+۲۶ بازیکن بسته می‌شود/ رضاوند ماندنی است؟

مهاجمان پر تعداد

یکی دیگر از پست‌هایی که ساپینتو دغدغه‌ای برای آن ندارد، پست مهاجم است. در لیست این فصل استقلال بیشتر از هر بازیکن دیگری مهاجم دیده می‌شود. مهاجمانی که خصوصیات متفاوتی هم با یکدیگر دارند تا دست ساپینتو در خط حمله باز تر از همه مربیان لیگ برتر باشد.

پیمان بابایی به همراه آرمان رمضانی، سجاد شهباززاده، کاوه رضایی، کوین یامگا و امیر ارسلان مطهری مهاجمانی هستند که باید در رقابتی سنگین و فشرده امکان حضور در ترکیب ثابت را پیدا کنند.

منبع: مهر

کد خبر: 1149095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =