دادگاه بلژیک پناهگاه منافقین/ اعضای دفتر تحکیم وحدت در اعتراض به صدور حکم دیپلمات ایرانی تجمع کردند

«انتصاب مسئولان بسیج دانشجویی، اعتراض به حکم دادگاه بلژیک، برگزاری جشنواره نشریات و برپایی نمایشگاهی از جنایات منافقین» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های دانشجویی در هفته دوم مردادماه ۱۴۰۱ است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تشکل‌های دانشجویی در هفته‌ای که گذشت فعالیت‌های متعدد و متفاوتی مثل انتصاب مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ داشتند؛ اما برگزاری جشنواره‌های نشریات از سوی دو اتحادیه بزرگ دانشجویی، یعنی جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، محور اصلی فعالیت و تمرکز آنها بود. 

از جمله دیگر عناوین مهم حوزه تشکل‌های دانشگاهی می‌توان به «انتصاب مسئولان جدید بسیج دانشجویی برخی دانشگاه‌ها، برگزاری تجمع اعتراضی به حکم دادگاه بلژک، برپایی نمایشگاهی از جنایات منافقین» و غیره اشاره کرد. مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار تشکل‌های دانشجویی را در هفته‌ دوم مردادماه آورده است: 

جشنواره نشریات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار می‌شود

جشنواره نشریات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بخش‌های گزارش، مصاحبه، یادداشت، تیتر، صفحه آرایی، بخش‌های ویژه از جمله نشریه صوتی و بهترین نشریه در بخش جهاد تبیین برگزار می‌شود. 

بر همین اساس، جشنواره نشریات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان متناسب با ظرفیت‌ها و پس از رصد نشریات دفاتر 70 گانه خود در سراسر کشور، جشنواره نشریات «جاد برتر» را در بخش‌های گزارش، مصاحبه، یادداشت، تیتر، صفحه آرایی، صفحه نخست، سرمقاله، لوگو، طنز و بخش های ویژه از جمله نشریه صوتی و همچنین بهترین نشریه در بخش جهاد تبیین برگزار می‌شود.

دانشجویان باید توجه داشته باشند که نشریات صوتی و پادکست شامل نشریاتی است که به طور کامل صوتی هستند و همچنین دانشجویانی که دارای مجوز نشریه صوتی از کمیته ناظر و نشریات دانشجویی بوده، می‌توانند محتوای نشریه خود را ارائه دهند.

برای تحقق مردم‌سالاری دینی و دفاع از مستضعفان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتحادیه دانشجویی برای تحقق مردم‌سالاری دینی و دفاع از مستضعفین جهان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما اعضای اتحادیه‌ دفتر تحکیم وحدت که در انقلابی‌ترین و پویاترین روزهای خود هستیم؛  بار دیگر آرمان‌های خود را مرور و یادآوری می‌کنیم.»

در این بیانیه به اشاره به مسئله مردم‌سالاری دینی بیان شده است: « آنچه دفتر تحکیم وحدت در چندسال اخیر در کنار مسائل مبنایی گوناگون به آن عنایت ویژه‌تری داشته و در راستای آن اقدامات جدی انجام داده مبحث مردم‌سالاری دینی است که در بازخوانی گفتار و نگاه امامین انقلاب بسیار با آن مواجه خواهیم شد.»

در این بیانیه با تاکید بر دفاع از مستضعفین جهان خاطرنشان شده است: «بر هر مسلمانی واجب است که به دفاع از حقوق مستضعفین عالم برخیزد، این مسئله واجب عینی و بر دوش یکایک ما است و علی القاعده جنبش دانشجویی و ما به عنوان فعالان این عرصه از این قائده مستثنی نیستیم؛ به همین علت پیمان می‌بندیم که در دفاع از مستضعفین و مظلومان دست نکشیده و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.»

تمدید مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره نشریات دانشجویان مستقل 

دانشجویان علاقمند به شرکت در پنجمین جشنواره نشریات دانشجویی مستقل می‌توانند آثار خود را در بخش صفحات مجازی، نشریات، تولیدات چندرسانه‌ای و همچنین بخش‌های ویژه شامل جهاد تبیین، عقلانیت در حکمرانی و عدالتخواهی ساختارمند تا ۱۵ مرداد از طریق سایت www.mostaghel.ir ارسال کنند.

گفتنی  است، اختتامیه جشنواره نشریه دانشجویی مستقل همزمان با بیست و دومین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

مسئولان جدید بسیج دانشجویی برخی از دانشگاه‌های تهران بزرگ منصوب شدند

 صادق مفرد مسئول بسیج دانشجویی تهران بزرگ در احکامی جداگانه مهدی کتابی را به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما، محمد مهدی لطفی را به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، محمد رضا نوروزی فرد را به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، میلاد قربانخانی را به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید شمسی پور، فاطمه نقی زاده رابه عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آل طاها، فاطمه خلیلی را به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ولیعصر (عج)، حنانه تفرشی را به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شریعتی، مریم سادات قاضی دوست را به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان واحد خواهران و حسام مدحت را به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سوره منصوب کرد.

همچنین گفتنی است کیمیا ذوالفقاری به عنوان جانشین خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما، فاطمه گلخنی به عنوان جانشین خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات، رقیه قاسمی به عنوان جانشین خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی و زهرا جمشیدپور به عنوان جانشین خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد مرکز منصوب شدند.

برپایی نمایشگاه عکس جنایات گروهک تروریستی منافقین

نمایشگاهی از تصاویر جنایات منافقین علیه ملت ایران به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد. البته این نمایشگاه در حاشیه همایش بین المللی محور مقاومت علیه تروریسم برپا شد.

این نمایشگاه در محل دانشگاه رازی کرمانشاه و با حضور شخصیت‌های ملی و بین‌المللی برگزار شد و مورد استقبال دانشجویان داخلی و بین‌المللی قرار گرفت. همچنین در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ تصویر از جنایات و شیوه‌های فعالیت گروهک منافقین به نمایش درآمد.

تجمع اعضای دفتر تحکیم وحدت در اعتراض به صدور حکم برای دیپلمات ایرانی

اعضای اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در اعتراض به صدور حکم حبس برای اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی از سوی دادگاه بلژیکی در مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند و خواستار آزادی هر چه سریعتر و بی قید و شرط دیپلمات کشورمان شدند.

گفتنی است که دانشجویان در این تجمع با حمل پلاکاردهایی با محتوای «اعاده حیثیت»، «جاسوس بلژیکی اشد مجازات»، «جبران خسارت»، «یک دیپلمات بلژیکی را بازداشت کنید»، «دادگاه بلژیک پناهگاه منافقین»، «اسداله اسدی را آزاد کنید»، «آزادی بی گناه و تعهد به عدم تکرار» خشم و انزجار خود را از اقدام دادگاه بلژیکی در صدور حکم حبس برای دیپلمات ایرانی اعلام کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =