تدوین طرح امنیتی فشرده برای تامین امنیت زائران امام حسین(ع) در روز عاشورا

وزارت کشور عراق از تدوین یک طرح امنیتی فشرده برای تامین امنیت زائران امام حسین(ع) در روز عاشورای حسینی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت کشور عراق از تدوین یک طرح امنیتی فشرده برای تامین امنیت زائران امام حسین(ع) در روز عاشورای حسینی خبر داد.

« خالد المحنا» سخنگوی وزارت کشور عراق در بیانیه ای اعلام کرد: عظمت این مراسم قطعا مورد اهتمام میلیون ها مسلمان در کشورهای مختلف است و انتظار می‌رود این زیارت همانند سال های گذشته میلیونی برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

وضعیت ترافیکی تهران در روز عاشورا اعلام شد

وی با اشاره هماهنگی بین عراق و ایران درباره حضور زائران گفت: ماه‌هاست که بین عراق و ایران آمادگی هایی در خصوص ترتیب ورود زائران وجود دارد و جلساتی با حضور مقامات عالی رتبه با حضور «عثمان الغانمی» وزیر کشور و شماری از فرماندهان امنیتی و مدیران ادارات دولتی برگزار شده و از گذرگاه‌های مرزی به منظور تامین امنیت آنها بازدیدهایی صورت گرفته شده است.

سخنگوی وزارت کشور عراق با اشاره به اقداماتی که دولت عراق برای تقویت امنیت و تسهیل ورود زائران به عتبات عالیات اتخاذ کرده، تاکید کرد: سرویس های امنیتی طرح فشرده ای را به منظور تامین امنیت لازم برای زائران و ایجاد بهترین راههای ضامن برگزاری آسان و روان این مراسم میلیونی تدوین کرده اند.

وی درباره بحران سیاسی این روزهای عراق و در پاسخ به اینکه آیا تاثیر منفی روی امنیت عراق و امنیت زائران خواهد داشت یا خیر بیان کرد: ما نیروهای امنیتی در امور سیاسی به هیچ وجه دخالت نمی‌کنیم. اوج این زیارت میلیونی در کربلای مقدس خواهد بود هرچند که زائرانی نیز به کاظمین و دیگر شهرهای مقدس خواهد رفت. نیروهای امنیتی قادر به تامین امنیت تظاهرات کنندگان و همچنین مناسبت های دیگر در شهرهای مختلف بویژه کربلا هستند.

از سوی دیگر فرماندهی ستاد عملیات کربلا ضمن اعلام تنظیم نقشه امنیتی کامل برای تأمین امنیت زیارت عاشورا، از حضور 20 هزار نیروی امنیتی در این برنامه خبر داد.

سرهنگ «فاهم الکریطی»، فرمانده ستاد عملیات کربلا، به خبرگزاری رسمی عراق(واع) گفت که این ستاد پیش از فرارسیدن ایام زیارت، عملیاتی پیشدستانه را در منطقه اجرا کرده است.

او گفت که نیروهای ویژه ای از دیگر استان ها برای مشارکت در تأمین امنیت زیارت امام حسین(ع) در روز عاشورا به استان کربلا اعزام شده‌اند. نیروهای ستاد عملیات، نیروهای ضد شورش و نیروهای واکنش سریع در این عملیات مشارکت دارند.

فرماندهی ستاد عملیات کربلا در ادامه اعلام کرد که 20 هزار نیروی امنیتی برای اجرای نقشه امنیتی و تأمین امنیت زیارت همکاری می کنند و نیروی هوایی ارتش و نیروی هوایی عراق نیز در عملیات مشارکت دارند.

وی همچنین از برنامه ریزی دقیق برای حمل و نقل زایران پس از پایان مراسم زیارت خبر داد و تأکید کرد که این برنامه همکاری وزارتخانه های حمل و نقل و بازرگانی و آموزش و نیز عتبات مقدس اجرا می شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1150041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =