اختصاص بودجه معاونت فرهنگی باید براساس اسناد بالادستی باشد

مدیر فرهنگی دانشگاه اصفهان گفت: سازمان برنامه و بودجه یا اسناد بالادستی باید ردیف بودجه معاونان فرهنگی در دانشگاه‌ها را جدا کنند.

احمد عزیزخانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه طبق اعلام معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار شده ۳ درصد بودجه دانشگاه‌ها به امور فرهنگی اختصاص یابد، اظهار کرد: البته ابهاماتی در این موضوع وجود دارد و ردیف بودجه آن به درستی مشخص نشده است.

وی تصریح کرد: به عقیده من، اختصاص ۳ درصد بودجه فرهنگی از کل بودجه دانشگاه باید بر اساس اسناد بالا دستی باشد، در غیر اینصورت دانشگاه‌ها با مشکلات مالی مواجه خواهند شد.

مدیر فرهنگی دانشگاه اصفهان عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم برای جلوگیری از مشکلات مالی، سازمان برنامه و بودجه ردیف بودجه معاونت فرهنگی را جدا کرده و به دانشگاه‌ها ابلاغ کند. اگر در این باره دستورالعمل رسمی ابلاغ شود، معاونان فرهنگی می‌توانند بدون دغدغه مالی و هزینه‌کرد به برنامه ریزی در این حوزه بپردازند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر دانشگاه‌های کشور با کسری بودجه مواجه هستند و نمی‌توانند هزینه‌های جاری خود را پرداخت کنند. در چنین شرایطی مشخص نیست طرح اختصاص ۳ درصد بودجه فرهنگی قابل اجرا است یا خیر.

عزیزخانی با تاکید بر اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی نیازمند بودجه است، گفت: شاید بتوان گفت در سال‌های اخیر به این حوزه کم توجهی شده و این موضوع باعت دلخوری فعالان فرهنگی شده است.

مدیر فرهنگی دانشگاه اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اختصاص ردیف بودجه فرهنگی  در دانشگاه‌ها شاهد پویایی محسوس در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =