دانش آموز مدرسه سما جوهر پرینتر گیاهی اختراع کرد/ تقویت خلاقیت دانش‌آموزان با پرورش ذهن پرسشگر

دانش آموز ۱۱ ساله مدرسه سما جوهر پرینتر دوستدار طبیعت اختراع کرد که ماده اولیه در تولید این پرینتر از گیاه پنج انگشت تشکیل شده و این جوهر کاملا خوراکی است.

کسرا شایسته لنگرودی، دانش آموز دبستان سما یک ابتدایی و دارنده مدال نقره جشنواره ابن سینا در حوزه محیط زیست است. این نوجوان ۱۱ ساله جوهری را اختراع کرده که  نه تنها به محیط زیست ضرر نمی‌رساند، بلکه این جوهر گیاهی، دوستدار طبیعت است.

کسرا شایسته لنگرودی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه همگان از جوهرهای مضر برای سلامت انسان  و طبیعت استفاده می‌کنند که همین مقوله خطرات متعدد را برای فرد و طبیعت به همراه دارد، گفت: جوهر پرینتر ضررهای فراوان برای انسان و طبیعت دارد و همین امر ایده اختراع جوهر گیاهی در پرینتر را می‌توان بدون آسیب به محیط زیست آزمایش کرد و حتی این جوهر را می‌توان خورد!

این نوجوان با بیان اینکه تاکنون این جوهر گیاهی در صنعت راه نیافته است، تاکید کرد: این جوهر مشابه خارجی نداشته و برای اولین بار بنده در کشور آن را ساختم. هم اکنون ثبت این اختراع در اولویت اقدامات قرار دارد.

شایسته درباره مواد اولیه تشکیل دهنده جوهر پرینتر ادامه داد: ماده اصلی این جوهر از فلفل کوهی یا گیاه پنج انگشت تشکیل شده است. در مرحله نخست این فلفل جوشانده و بر روی شوفاژ خشک شد، در مرحله بعدی این ماده پودر شد و در پرینتر مورد استفاده قرار گرفت.

 این نوجوان همکاری یکی از معلمین را در اختراعش موثر دانست و افزود: از زمان اختراع این ایده توجه به محیط پیرامون و اختراعات دیگر برای من افزایش یافته و در پی اقدامات نو در زمینه‌های محیط زیستی هستم.

به گفته این دانش آموز دروس‌ عملی در  پرورش خلاقیت در بین دانش آموزان از سوی مدرسه با توجه بیشتر به کارهای علمی و تقویت ایده پردازی  از اهمیت برخوردار است، چون پرورش ذهن پرسشگر می‌تواند خلاقیت را در بین دانش آموزان تقویت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1159132

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =