استادمحور شدن ۲۰ درصد از پذیرش‌های دانشگاه/ جرئیات فراخوان جذب اعضای هیئت علمی اعلام شد

«افزایش ۱۵ درصدی حقوق اعضای هیئت علمی، پایان مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ و استادمحور شدن ۲۰ درصد از پذیرش‌های دانشگاه» مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، استادمحور شدن ۲۰ درصد از پذیرش‌های دانشگاه خبری بود که محمدعلی زلفی گل وزیر علوم هفته گذشته داد. «افزایش ۱۵ درصدی حقوق اعضای هیئت علمی، پایان مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ و اعلام فراخوان جذب اعضای هیئت علمی» هم از دیگر خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بودند که در ادامه می‌آیند:

وزیر علوم: ۲۰ درصد از پذیرش، استاد محور خواهد شد

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم از ابلاغ آیین‌نامه پذیرش دانشجوی استاد محور به‌ زودی خبر داد و اظهار کرد: اساتید می‌توانند دانشجویان استعداد درخشان را مستقیم پذیرش می کنند و ۲۰ درصد از پذیرش، استاد محور خواهد شد.

وی همچنین در مورد افزایش ۱۵ درصدی حقوق هیات علمی گفت: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی سقف حقوق را برای اعضای هیات علمی برداشت و از طرفی برای جهش علمی ۱۵ درصد افزایش حقوق تصویب و از مهرماه حقوق هیات علمی ۱۵ درصد افزایش پیدا کرد.

رتبه بندی ۱۱۰ دانشگاه کشور از سوی ISC 

 سید احمد فاضل زاده رئیس مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) از رتبه بندی ۱۱۰ دانشگاه کشور توسط این موسسه و معرفی برترین دانشگاه های ایران خبر داد و گفت: در این رتبه بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در ۶ حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین المللی سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) است.

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ارزیابی دانشگاه 

هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ارزیابی دانشگاه‌ها بر اساس شاخص‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت‌های فیزیکی خبر داد و گفت:  آینده دانشجویان مهم‌ترین اولویت وزارت علوم است. باید شرایط رشد و پرورش آموزشی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در دانشگاه‌ها به گونه‌ای باشد که دانشجویان با آسیب‌ها و هجمه‌های فرهنگی مواجه نشوند.

۸۵ درصد کلاس‌های دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران برگزار شد

محمود کمره ای معاون آموزشی دانشگاه‌ تهران درباره وضعیت برگزاری کلاس‌های آموزشی این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی گفت: میزان تشکیل کلاس ها در هفته گذشته در دوره تحصیلات تکمیلی در کل دانشگاه بالای ۸۵ درصد و در دوره کارشناسی ۸۰ درصد بوده است ولی درصد حضور دانشجو در کلاس را نداریم.

وی ادامه داد: در خصوص غیبت دانشجویان همچنان تابع مقررات آموزشی اعلام شده هستیم. در خصوص قانون سه شانزدهم دانشجویان باید توجه داشته باشند که وقتی ۳ هفته از ۱۶ هفته را در کلاس های آموزشی اگر شرکت نکنند، در صورتی که غیبت موجه باشد درس مربوطه حذف می شود و اگر غیبت موجه نباشد نمره دانشجو صفر می شود. در این خصوص اساتید باید به ما اعلام کنند که دانشجویان در کلاس بودند یا نبودند یا غیبت آنها موجه بوده یا خیر.

اعلام فراخوان جذب اعضای هیئت علمی

فراخوان جذب اعضای هیأت علمی آبان ماه ۱۴۰۱ کلید خورد، براساس تقویم زمانی اعلام شده، اعلام نیاز دانشگاه‌ها از ۱۴ آبان ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۲۷ آبان ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، بررسی اعلام نیاز دانشگاه و تخصیص ظرفیت ۲۸ آبان توسط مرکز نظارت آغاز شده و تا یازده آذرماه ادامه خواهد داشت. تطبیق نیاز با تاییدیه مرکز نظارت توسط دانشگاه‌ها از ۱۲ آذر ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۲۱ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

ثبت نام داوطلبان در فراخوان جذب از ۲۶ آذرماه آغاز شده و تا ۷ دی ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و سپس پس از طی فرایندهای جاری اعلام نتیجه نهایی توسط دانشگاه به متقاضی ۱۷ تیر ۱۴۰۲ انجام خواهد گرفت.

همچنین دو مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش سن جذب برای عضویت در هیأت علمی تا ۴۵ سال و امتیاز تأهل و داشتن فرزند در جذب اعضای هیأت علمی، در این فراخوان اعمال شده است.

اعلام جزئیات امتیازات جذب هیات علمی وزارت بهداشت

جزئیات امتیازات توانایی علمی داوطلب عضویت در هیات علمی پژوهشی دانشگاه‌ها برای شرکت در فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت اعلام شد. نوزدهمین فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت به زودی به صورت اینترنتی و از طریق سامانه آغاز می شود.

با توجه به اینکه از این فراخوان به بعد با تقسیم بندی بخش های مربوطه فرم کارگروه بررسی صلاحیت هیات علمی، مستندات هر بخش بصورت اختصاصی در بسته مربوطه بررسی خواهد شد، لذا نهایت دقت در بارگزاری اطلاعات و مستندات در بخش مربوطه انجام شود.

خبرهای آزمونی هفته گذشته

مهلت ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۲  که از ۸ آبان ماه آغاز شده بود، چهارشنبه ۱۸ آبان به پایان رسید. عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام بیش از ۸۲۰ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با توجه به اینکه فرایند برگزاری آزمون نوبت اول در دی ماه سال جاری باید بلافاصله پس از پایان ثبت نام آغاز شود هیچ فرصتی دیگری برای تمدید ثبت نام یا ثبت نام مجدد وجود ندارد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دو نوبت، خاطرنشان کرد: دانش آموزان پایه دوازدهم هم می‌توانند از این فرصت برای سنجش توانایی علمی خود استفاده کرده و در آزمون نوبت اول شرکت کنند و نتایج آن برای دو سال معتبر خواهد بود.

هجدهمین دوره آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور ۱۵ دی ماه برگزار می‌شود.  ثبت‌نام آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی از ۲۳ آذر آغاز می‌شود. داوطلبان برای ثبت نام اینترنتی باید به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کرده و سپس به ترتیب به پیوندهای «دندانپزشکی»، «آزمون ملی»، «ارسال مدارک و ثبت نام» مراجعه کنند.

مهدی کدخدازاده دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از برگزاری آزمون صلاحیت بالینی از سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: قبولی در آزمون شرط دانش آموختگی(فراغت از تحصیل) برای دانشجویان دندانپزشکی است. دانشجویان پس از گذراندن ۱۸۰ واحد درسی موظفند تا پایان دوره تحصیلی در آزمون شرکت کرده و با موفقیت آن را بگذرانند. قبولی در آزمون شرط دانش آموختگی (فراغت از تحصیل) برای کلیه دانشجویان است و دانشجویان واجد شرایط تا حد سقف سنوات تحصیلی به دفعات، مجاز به شرکت در آزمون هستند.

کدخدازاده خاطرنشان کرد: آزمون در دو مرحله و به صورت کتبی و شفاهی- مهارتی برگزار می‌شود و نیز شرط ورود به آزمون شفاهی-مهارتی، قبولی در آزمون کتبی است. همچنین ارزیابی در آزمون‌های شفاهی-مهارتی رشته‌های مختلف دندانپزشکی، مستقل و طبق شیوه نامه اجرایی به صورت قبول و یا رد خواهد بود.

فرصت شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت و انتخاب رشته محل در آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال ۱۴۰۱ یکشنبه ۱۵ آبان به پایان رسید. ظرفیت پذیرش مرحله تکمیل ظرفیت در ۶۱ رشته کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی تعداد ۴۳۶ نفر است. داوطلبان می توانند با وارد کردن کد رهگیری نسبت به انتخاب رشته محل های مربوط به مرحله تکمیل ظرفیت، از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی بخش کارشناسی ارشد اقدام کنند.

دانشگاه علم و صنعت در اطلاعیه‌ای تسهیلات جدید را برای پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان ۱۴۰۲ اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: دانشگاه علم و صنعت ایران در راستای تسهیل بیشتر در پذیرش دکتری بدون آزمون و نیز سیاست‌های کلان وزارت علوم در خصوص کاهش طول دوران تحصیل و نیز ارتباط دانشگاه با صنعت، برای پذیرش در سال ۱۴۰۲ تسهیلات زیر را برای کسب حداقل ۷ امتیاز پژوهشی لازم برای دعوت به مصاحبه در نظر گرفته است

انتهای پیام/

کد خبر: 1159283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =