کاهش ۷۲ درصدی خطر ابتلا به سرطان با ورزش هوازی

داده‌های یک مطالعه جدید نشان داد که ورزش هوازی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان متاستاتیک را تا ۷۲ درصد کاهش دهد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سلول‌های سرطانی مزاحم می‌توانند از تومور اصلی جدا و وارد جریان خون شده و در سایر قسمت‌های بدن پخش شوند. این مرحله به‌عنوان سرطان متاستاتیک یا مرحله چهار بیماری شناخته می‌شود. داده‌های این مطالعه جدید، دلیل محکمی برای انجام ورزش‌های هوازی دارد.

بیشتر بخوانید: 

عمر خود را ورزش سنگین و کوتاه در روز طولانی کنید

این تمرین‌ها به توانایی آن‌ها در افزایش مصرف گلوکز (قند) اندام‌های داخلی مربوط می‌شود که در نتیجه دسترسی به انرژی برای تومور را کاهش می‌دهد. تیم مطالعاتی رویکرد مدل حیوانی را که در آن موش‌ها تحت شرایط سخت تمرین می‌کردند، با داده‌های ۳۰۰۰ فرد بزرگسال ترکیب کردند و آنها را به‌ مدت حدود ۲۰ سال تحت نظارت قرار دادند.

این زمان به تیم مطالعاتی اجازه داد تا به این نتیجه برسند که افرادی که به‌طور منظم در فعالیت‌های هوازی با شدت بالا شرکت می‌کنند، خطر کمتری برای سرطان متاستاتیک دارند. مدل حیوانی نتیجه مشابهی را نشان داد؛ به‌طوری‌که فعالیت هوازی به‌طور قابل‌توجهی باعث کاهش رشد تومورهای متاستاتیک در غدد لنفاوی، ریه‌ها و کبد در موش‌ها شد.

ورزش هوازی که به‌عنوان کاردیو نیز شناخته می‌شود، شامل پیاده‌روی سریع، شنا، دویدن یا دوچرخه‌سواری است. در طول فعالیت‌های هوازی، خون به‌سرعت در سراسر بدن پمپاژ می‌شود و ریه‌ها اکسیژن بیشتری دریافت می‌کنند. این روند باعث می‌شود قلب سخت‌تر کار کند.

به گزارش اکسپرس، متخصصان ارشد این مطالعه می‌گویند: ورزش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را تا ۳۵ درصد کاهش می‌دهد؛ آنهم از طریق کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی و دیابت.

انتهای پیام

کد خبر: 1160416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =