تاثیر تغذیه بر میزان آنتی بادی بدن نوزادان

محققان دریافتند نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند در مقایسه با کودکانی که شیرخشک مصرف می‌کنند، آنتی‌بادی بیشتری دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، به نقل از هلث، علاوه بر این محققان دریافتند نوزادانی که از طریق سزارین متولد می‌شوند، ممکن است واکنش متفاوتی به واکسن‌های رایج داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

شیرمادر از ابتلای نوزاد به آلرژی ها محافظت می‌کند

زایمان سزارین به دلایل متعددی صورت می‌گیرد که گاهی روشی نجات‌دهنده محسوب می‌شود. سزارین برنامه‌ریزی شده و اورژانسی برای ایمن نگه داشتن مادر و نوزاد حیاتی هستند.

با این حال این نوع زایمان می‌تواند با خطراتی همراه باشد. عوارض بالقوه ممکن است در طول جراحی مانند واکنش‌های بیهوشی و آسیب به نوزاد یا حین بهبودی پس از سزارین مانند خونریزی شدید و عفونت رخ دهد.

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد نوزادانی که از طریق سزارین به دنیا می‌آیند، در مقایسه با نوزادانی که از طریق زایمان طبیعی متولد می‌شوند، ممکن است واکنش متفاوتی نسبت به واکسن نشان دهند.

محققان پاسخ ایمنی نوزادان به واکسیناسیون‌های اولیه دوران کودکی را بررسی کردند و آن‌هایی را که از طریق سزارین متولد شده بودند و آن‌هایی که از طریق زایمان طبیعی به دنیا آمدند، مورد مقایسه قرار دادند.

نتایج نشان داد نوزادانی که از طریق سزارین به دنیا می‌آیند سطوح پایین‌تری از آنتی‌بادی‌ها دارند که نشان‌دهنده ظرفیت ایمنی ضعیف‌تر در مقایسه با نوزادانی است که از طریق زایمان طبیعی متولد می‌شوند.

محقق این تحقیق اظهار کرد: این نتایج به این معنا نیست که کودکان متولد شده از طریق سزارین نباید واکسینه شوند.

وی توضیح داد: اگرچه ما تفاوت‌هایی را در نحوه واکنش ۲ گروه مختلف نوزادان به واکسن‌ها مشاهده کردیم اما پاسخ ایمنی کافی در هر ۲ گروه وجود داشت تا در برابر عفونت محافظت شوند.

این مطالعه روی واکسن‌هایی متمرکز بود که از برخی عفونت‌های ریوی از جمله ذات‌الریه و مننژیت محافظت می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1160641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =