اجرای طرح کالا برگ الکترونیک به کجا رسید؟

هرچند قرار بود طرح کالابرگ الکترونیک در شهریورماه اجرا شود اما هنوز این طرح اجرایی نشده است و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز اعلام کرده بود علت وقفه در انجام این طرح، نبود منابع مالی است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، با وجود گذشت حدود ۶ ماه از جراحی اقتصادی دولت و انتظار برای اجرای طرح کالابرگ، هنوز هیچ اظهارنظر دقیقی از سوی مقامات ارشد دولتی برای زمان اجرای آن و یا حذف یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به آخرین وضعیت کالابرگ الکترونیک

پیش از این رییس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با تصمیم‌گیری برای ادامه‌دار بودن پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و یا ارائه کالابرگ در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفته بود: هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم و فعلا کار بر روی منابع و مصارف در حال انجام است. باید درآمدها و منابع و حقوق‌ها و... مشخص شود و بحث یارانه‌ها در تبصره ۱۴ مورد بررسی قرار می‌گیرد، ولی به احتمال زیاد همین میزان یارانه برای سال آینده ادامه داشته باشد.

مسعود میرکاظمی در پاسخ به این سوال که احتمال دارد در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کالابرگ منتفی شود و یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی ادامه‌دار شود، عنوان کرده بود: بر روی سامانه باید کار شود و سامانه آمادگی پیدا کند و به شکل نمونه در یک استان و یا شهری اجرایی شود، اگر موفقیت‌آمیز باشد و مردم استقبال کنند، حتما در لایحه بودجه ۱۴۰۲ لحاظ خواهد شد.

کالابرگ همچنان در دستور کار دولت

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز در آخرین توضیحات خود درباره کالابرگ گفته است: این موضوع از دستور کار دولت خارج نشده است، اما قرار شده گزارش عملکرد دوره آزمایشی در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه شود که چنین شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =