حقوق  پژوهشگران پسادکتری حدود ۱۰ میلیون تومان است/ ابلاغ آیین‌نامه طرح تا ۲ هفته آینده

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: حقوق پژوهشگران پسادکتری حدود ۱۰ میلیون تومان است؛ البته این مبلغ بدون در نظر گرفتن افزایش حقوقی است که اخیرا قرار شده اعمال شود.

پیمان صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره حقوق پژوهشگران پسادکتری اظهار کرد: حقوق این افراد ۷۰ تا ۸۰ درصد حقوق یک استادیار پایه خواهد بود. با توجه به این که حقوق استادیار در حال حاضر حدود ۱۴ میلیون تومان است، مبلغی که به پژوهشگران پسادکتری پرداخت خواهد شد، حدود ۱۰ میلیون تومان می‌شود. البته بدون در نظر گرفتن افزایش حقوقی که اخیرا قرار است اعمال شود.

معاون پژوهشی وزیر علوم با بیان این که این حقوق در مقایسه با حقوق پژوهشگران پسادکتری در خارج از کشور، رقم کمی است، گفت: این تفاوت در حقوق هیئت علمی ایران و کشورهای خارجی هم وجود دارد و ما ناچار هستیم با توجه به منابع مالی کشورمان، حقوق پرداخت کنیم.

وی افزود: پژوهشگران پسادکتری در همه دنیا کمتر از یک استادیار یا استاد تمام حقوق می‌گیرند. به همین دلیل، ما حقوق این افراد را بر اساس درصد از حقوق استادیار تعریف کردیم. طرح پژوهشگر پسادکتری مقدمه‌ای برای اشتغال است. 

صالحی تصریح کرد: برای نگهداشت نخبگان، فقط موضوع مالی اهمیت ندارد. بسیاری از جوانان ایرانی مقایسه حقوق اولین اولویت‌شان نیست. این افراد اگر بدانند که می‌توانند در کشور مشغول به کار شوند و اثرگذار باشند، به دلیل علایق کشوری و دینی مهاجرت نمی‌کنند. اگر بتوانیم حداقل‌ها را فراهم کنیم که فارغ‌التحصیلان ۲ تا ۳ سال بتوانند در طرح پسادکتری شرکت کنند، فرصت اشتغال برای آن‌ها فراهم می‌شود.

معاون پژوهشی وزیر علوم تاکید کرد: مهم‌ترین بخش مورد نظر ما در طرح پژوهشگر پسادکتری، پژوهشگر نوع سوم است که این افراد در شرکت‌های خصوصی، نیمه دولتی و دانش‌بنیان دوره‌های خود را می‌گذرانند. هیچ گونه محدودیتی هم در تعداد افراد پذیرفته شده در پژوهشگر نوع سوم وجود ندارد؛ اما برای نوع یک و ۲ به علت تامین هزینه‌های مالی از سوی صندوق علوم، تحقیقات و فناوری محدودیت خواهد داشت. آیین‌نامه این طرح تا دو هفته آینده ابلاغ خواهد شد. 

انتهای پیام/  

کد خبر: 1161561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =