درآمد ۱/۵ میلیاردی دانشگاه آزاد گرگان از سرای نوآوری گیاهان زینتی

سرپرست سرای نوآوری کشت و تجاری‌سازی گیاهان زینتی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان ضمن تشریح فعالیت‌های این مجموعه، گفت: سرای نوآوری در این سال موفق به۱۳درصد افزایش سوددهی و دریافت۱.۴ میلیارد تومان سود خالص شد.

محسن‌ تجری سرپرست سرای نوآوری کشت و تجاری‌سازی گیاهان زینتی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز پیرامون اجرای طرح پویش بیان کرد: دانشجویان رشته گیاه‌پزشکی واحد گرگان در بنگاه‌های تولیدی و نهادهای اجتماعی و جذب آن‌ها در سرای نوآوری گیاهان زینتی فرهیختگان حضور جدی دارند. فعالیت سرای نوآوری گیاهان زینتی واحد گرگان بستری مناسب برای ظهور ایده‌های نوپا با هدف افزایش بهره‌وری، توانمندسازی دانشجویان و کاربردی‌کردن آموزش در جهت حل مسائل است.

وی گفت: هسته فناور با هدف استفاده از بسترهای کشت جدید به صورت آزمایشی که به دو صورت کمپوست چوب و کمپوست جانوری که در روند تولید برخی گیاهان نظیر دیفن‌باخیا و زاموفیلیا موثر است در سرای نوآوری گیاهان زینتی مستقر شده است که می‌تواند جایگزینی برای ترکیبات گران‌قیمت موجود در بازار باشد.

او در ادامه گفت: طرحی توسط دانشجویان مقطع دکتری در قالب هسته‌فناور با موضوع استفاده از ترکیبات گیاهی به منظور ضدعفونی کردن بذر گیاهان زینتی در راستای جایگزینی برای ترکیبات شیمیایی و کاهش هزینه‌های مربوط در حال انجام است که درنهایت منجر به تولید یک محلول گیاهی-تجاری در این شهرک‌گلخانه‌ای می‌شود.

تجری بیان کرد: دستیابی به چرخه کامل تولید و فروش برخی گیاهان آپارتمانی و کاکتوس رایج در بازار از مرحله نشا تا مرحله بزرگ‌تر، استفاده از نشاهای گیاهان زینتی باکیفیت که به صورت کشت بافت تولید شده‌اند مانند گیاه فیلودندرون و آگلونما، تبدیل چهار واحد از گلخانه‌های موجود به گلخانه گیاهان مادری با استفاده از تولیدات شهرک‌ گلخانه‌ای فرهیختگان از اقدامات اخیر سرای نوآوری گیاهان زینتی واحد گرگان است.
وی در پایان گفت: سرای نوآوری گیاهان زینتی فرهیختگان در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به منظور اصلاح روند تصمیم‌گیری درباره تولید یا عدم تولید گیاهان مختلف به صورت گزارش مدیریتی اقدام کرد که به این شکل، سود و زیان تک‌تک گل‌های مجموعه قابل احتساب است. مجموعه در این سال موفق به۱۳درصد افزایش سوددهی و دریافت۱.۴ میلیارد تومان سود خالص شد.
خبرنگار: مهدی حیدری
انتهای پیام/
کد خبر: 1162171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =