اظهارات قابل توجه پیمان جبلی درباره ۳ بار تحریم صداوسیما

رئیس رسانه ملّی در کنارتأکید بر سه بار تحریم در دو ماه، به ده‌ها اثر در حوزه سریال و مستند اشاره کرد که آماده کلید خوردن‌اند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در ادامه سفر به فارس و افتتاح طرح‌های جدید در صداوسیمای این استان، با اعضای جبهه فرهنگی انقلاب نیز دیدار و به گفت‌وگو نشست.

جبلی در این دیدار با بیان اینکه در دوره جدید تحول در رسانه ملی ارتباط با فعالان حوزه فرهنگ به عنوان یک شاخص برای انتخاب مدیران ارشد به ویژه در استان‌ها در نظر گرفته شده گفت: اگر این تعامل دوسویه برقرار شود می‌توانیم بسیاری از مشکلات فرهنگی در جامعه را برطرف کنیم.

ماجرای ساخت سریال گیلدخت در معاونت برون‌مرزی صدا و سیما چیست؟

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مطالبه‌گری رسانه‌ای تبدیل به سیاه نمایی نشود تأکید کرد: مطمئناً می‌توانیم حتی مشکلات بسیار بزرگ را از طریق رسانه ملی در جامعه حل کنیم، وی آزاد سازی سواحل را از جمله این دستاوردها خواند و گفت: در صورت هم‌افزایی مستمر رسانه، دولت و دستگاههای اجرایی و مردم هیچ مشکلی روی زمین نخواهد ماند. ‌

رئیس صداوسیما به ریل‌گذاری جدید در رسانه ملی اشاره کرد و گفت: براساس سند تحول رسانه ملی ۱۲ محور محتوای در حوزه‌های مختلف از جمله زنان، جوانان، پیشرفت، تاریخ معاصر انقلاب ، تاریخ معاصر کشور و... در کارگروه‌های مختلف در حال پیگیری است و در حال تولید ایده و پیشنهاد طرح در گونه‌های مختلف برنامه نویسی از جمله مستند، نماهنگ و سریال‌اند.

وی گفت تاکنون ده‌ها طرح در حوزه‌های محتوایی یادشده آماده کلید زدن است.

اما اظهارات قابل توجه درباره ۳ بار تحریم صداوسیما

پیمان جبلی همچنین با یادآوری اینکه همواره سازمان صداوسیما با تحریم ها روبه‌رو بوده است؛ اما تحریم گسترده شبکه‌های برون‌مرزی و داخلی و حتی سه بار تحریم سازمان صداوسیما در عرض دو ماه در نوع خود شگفت‌انگیز است، افزود: همه این‌ها نشان از جایگاه مهم و ارزشمند رسانه ملی و کشور در عرصه بین‌المللی و ایفای نقش مؤثر آن در بازتاب مسائل اخیر دارد.

رئیس رسانه ملی ادامه داد: کشورها و نهادهایی که ادعای آزادی بیان، گردش آزاد اطلاعات و بازتاب صدای مردم را دارند و ادعای آنان گوش فلک را کر کرده است، تحمل ندارند حتی همین رسانه ملی در مرزهای داخل کشور، نفوذ آنها را دچار چالش سازد و تبلیغات دروغین و توطئه‌هایشان را خنثی کند.

جبلی با بیان اینکه مقابله ما با قدرت رسانه‌ای بیگانه مقابله‌ای نامتوازن و نابرابر است، عنوان کرد: با وجود این نابرابری، متواضعانه با حداقل امکانات و منابع و حمایت بین المللی، تلاش می‌کنیم صدای مردم و نظام اسلامی را به گوش دنیا برسانیم.

او یادآور شد: با وجود اینکه شبکه‌های صداوسیما را از روی ماهواره بر می‌دارند، مسئولان آن را تحریم و اموال این سازمان را مسدود و حضورمان را در شبکه‌های اجتماعی محدود می‌کنند، ما با تلاش و همت و همدلی، عقب نمی‌نشینیم و با درک عظمت و اهمیت کارمان تلاش می‌کنیم این مسیر دشوار را با قدرت طی کنیم.

رئیس سازمان صدا و سیما کشور را درگیر یک جنگ ترکیبی سخت و پیچیده توصیف کرد که به مراتب از جنگ های نرم و سخت معمول، دشوارتر است. او اضافه کرد: در این جنگ دشمن تلاش می‌کند داشته‌های ما از جمله فرهنگ، اعتقادات، روابط اجتماعی، افتخارات ملی و باورهای انقلابی و اعتماد به نفسمان را نابود کند؛ لذا وظیفه حراست و صیانت از این داشته‌ها بر عهده ماست.

در ادامه این جلسه برخی از اعضای جبهه فرهنگی انقلاب در استان فارس به بیان دیدگاه‌ها و مسائلی همچون پیگیری مطالبات رهبری و مردم در استان، حضور بانوان در صداوسیما، حضور به موقع رسانه ملی برای جریان سازی، توجه ویژه به حوزه عفاف و حجاب و پرهیز از سیاه نمایی‌های اجتماعی، تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی، عدالت محوری، استقلال محوری، اسکتبارستیزی، پرداختن به موضوع فرق و ادیان، پرداختن به موضوع عشایر و ساخت سریال در این حوزه، برون سپاری تولیدات، توجه بیشتر به گردشگری، تولید فیلم کوتاه و انعکاس آن‌ها در رسانه، تخصصی شدن شبکه‌های استانی، استقلال رسانه ای، ایجاد برنامه برای جذب مخاطب، راه اندازی اتاق فکر برای تولید محتوای رسانه ای و توجه به محوریت حرم مطهر شاهچراغ (علیه السلام) پرداختند و با رئیس صداوسیما تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1165586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =