چگونه ویتامین E بر پوستِ دور چشم تأثیر می‌گذارد؟

ویتامین E به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی، رطوبت پوست را افزایش می‌دهد و از آن در برابر عوارض پوستی محافظت می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سؤال خیلی از افراد این است که آیا ویتامین E بر پوست بدن و صورت تأثیر دارد یا خیر. برای پاسخ به این سؤال باید نحوه تأثیر این ویتامین بر پوست را بررسی کنیم. پوست بدن به‌طور طبیعی چربی(سبوم) تولید می‌کند که حاوی ویتامین E است. سبوم باعث می‌شود پوست صورت همواره مرطوب بماند و از خشکی آن جلوگیری می‌کند.

واقعا راهی برای جلوگیری از سفید شدن زودرس موها وجود دارد؟

در برخی از افراد به دلایل مختلف مانند افزایش سن، تولید سبوم کاهش می‌یابد، ویتامین E موجود در پوست کم می‌شود، پوست رطوبت خود را از دست می‌دهد و به سلول‌های پوست آسیب می‌رسد. استفاده از ویتامین E برای پوست دور چشم، باعث می‌شود چربی و رطوبت سطح پوست حفظ شود و سلول‌های پوست فرصت بازسازی داشته باشند. درنتیجه سلول‌های جوان چین‌وچروک پوست را کاهش می‌دهند و پوست صورت شفاف‌تر و شاداب‌تر می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی ویتامین E این است که به پوست کمک می‌کند تا تولید سلول‌های جوان افزایش یابد و جایگزین سلول‌های پیر پوست شوند. هچنین ویتامین E برای جوان‌سازی سلول‌های پوست، فواید زیادی دارد. برخی از این خواص عبارتند از:

خواص ضد پیری

یکی از وظایف سلول‌های پوست، تولید کلاژن است که به جوان‌سازی پوست کمک بسیاری می‌کند. ویتامین E به‌عنوان یک نیروی محرک برای تولید سلول‌های بیشتر، کلاژن پوست را افزایش می‌دهد. کلاژن پوست را سالم‌تر و جوان‌تر می‌کند و خواص ضد پیری پوست را تقویت می‌کند.

مبارزه با چین‌وچروک

یکی از دلایل پایین بودن سطح چربی پوست، عدم تعادل هورمون‌های بدن است. استفاده از ویتامین E به‌صورت موضعی یا خوراکی، با جبران کمبود چربی‌های پوست، از التهاب آن جلوگیری می‌کند و به‌عنوان یک لایه‌بردار قوی، چروک پوست را کاهش می‌دهد.

تسکین آفتاب‌سوختگی

اشعه‌های مضر خورشید در پوست صورت رادیکال‌های آزاد تولید می‌کنند و باعث التهاب پوست می‌شوند. استفاده از روغن ویتامین E با سرعت‌بخشیدن به لایه‌برداری پوست، اثرات جانبی آفتاب‌سوختگی را کاهش می‌دهد و پوست را به حالت اولیه بر می‌گرداند.

بهبود جای زخم و ترک‌های پوست

قسمت‌هایی از پوست بدن که دارای آسیب‌هایی مانند زخم و شکاف‌های سطحی هستند، سلول‌های سالم خود را ازدست‌داده‌اند. خواص آنتی‌اکسیدان ویتامین E، سلول‌های پوست را بازسازی می‌کند و بافت آن قسمت توسط سلول‌های جوان ترمیم می‌شود.

بهبود لکه‌های تیره پوست (هیپرپیگمانتاسیون)

به دلیل تولید ملانین زیاد در بدن، پوست بدن یا صورت تغییر رنگ می‌دهد و روی پوست لکه‌های تیره ایجاد می‌شود. استفاده از ویتامین E به همراه سایر ویتامین‌های مکمل، باعث می‌شود ویتامین A بیشتری به پوست جذب شود و ویتامین A به روشن‌کردن رنگ پوست کمک می‌کند. تنها راه جذب ویتامین A روی پوست این است که همراه ویتامین E استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1166421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =