درخواست دبیر شورای دندانپزشکی از شورای عالی انقلاب فرهنگی/ مصوبه افزایش ظرفیت دانشجوی دندانپزشکی مورد تجدیدنظر قرار گیرد

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست تا در مورد مصوبه افزایش ظرفیت دندانپزشکی تجدید نظر کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی کدخدازاده دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی  از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست تا در مورد مصوبه افزایش ظرفیت دندانپزشکی تجدید نظر کند و گفت: با توجه به مشکلات زیرساختی و کمبودهای دانشکده‌های دندانپزشکی و بحران کاهش کیفیت آموزش و از همه مهمتر بحران کمبود هیات علمی باتجربه و ماندگار در دانشکده‌های دندانپزشکی آینده سلامت دهان و دندان جامعه در خطر است.

افزایش ظرفیت دانشجوی دندانپزشکی تصویب شد

وی افزود: این در حالی است که تعداد دانشجویان معرفی شده به دانشکده‌های دندانپزشکی، بیش از تعداد ذکر شده در جدول مصوبه افزایش ظرفیت دندانپزشکی در شورای عالی انقلاب فرهنگی است و حمایت های لازم از این دانشکده ها نیز صورت نگرفته است.

کدخدازاده یادآور شد: در گذر زمان و نیز ماموریت‌های متعدد دانشکده‌های دندانپزشکی و اساتید آن با بحران‌های جدی‌تر مواجه خواهیم شد که مهار آسیب‌‍ها و جبران آن‌ها بسیار مشکل و حتی غیرممکن خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر پیش از این در ستاد نقشه جامع علمی کشور به نظرات کارشناسانه توجه بیشتری شده بود، این فشار روانی و بی‌انگیزگی که بین اساتید و دانشجویان دندانپزشکی در حال بیشتر شدن است کمتر اتفاق می افتاد. حال اینکه اگر همچنان به این تحلیل های کارشناسان و دلسوزانه توجه نشود با بحران‌های بیشتر جدی‌تری روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1166450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =