سردرگمی معاونان فرهنگی از وضعیت نامشخص جشنواره تیتر ۱۳/ وزارت علوم حاضر به پاسخگویی نیست

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم از سردرگمی معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها و فعالان حوزه نشریات در زمینه وضعیت نامشخص جشنواره تیتر ۱۳ خبر داد.

علی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه برگزاری جشنواره نشریات تیتر ۱۳ ابتدا نیازمند تصویب اصلاحیه دستورالعمل فعالیت نشریات است، اظهار کرد: در واقع مسئولان معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با کوتاهی در تصویب این دستورالعمل و شیوه‌نامه فعالیت نشریات، برگزاری مهم‌ترین جشنواره حوزه نشریات را در هاله‌ای از ابهام گذاشته‌اند.

تعلل وزارت علوم در تصویب اصلاحات دستورالعمل نشریات دانشجویی/ امکان تاخیر در برگزاری انتخابات وجود دارد

وی با بیان اینکه برگزار نشدن جشنواره نشریات تیتر ۱۳ ناکارآمدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را نشان می‌دهد، گفت: در این ارتباط مسئولان معاونت فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از برگزار نشدن این جشنواره، از شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم  دلخور هستند. همچنین از سوی دیگر نیز معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها یا مدیران مسئول و سایر فعالان حوزه نشریات نیز به صورت مرتب پیگیری کرده و سوال می‌پرسد که به چه علت امسال زمان برگزاری جشنواره به تعویق افتاده است.

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: بخشی از وظایف و انجام فعالیت‌های این جشنواره برعهده معاونت فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور است. بنابراین آنها نیز دچار سردرگمی شده‌اند که برای انجام امور، برنامه ریزی انجام دهند یا خیر. با وجود این نارضایتی‌ها و پیگیری‌ها، معاونت فرهنگی وزارت علوم حاضر به پاسخ گویی در این باره نیست.

وی با اشاره به اینکه جای تاسف دارد که جشنواره‌ای که ۱۲ دوره آن برگزار شده است، به یکباره و بدون هیچ دلیل منطقی این دوره جشنواره برگزار نشود، گفت: برگزار نکردن این جشنواره در واقع آبروریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. 

اسدی خاطرنشان کرد: برگزار نشدن جشنواره نشریات تیتر ۱۳ مایه تاسف است و ناتوانی معاونت فرهنگی وزارت علوم در حوزه نشریات را نشان می‌دهد. جشنواره‌ای که در ۱۲ سال، هر سال برگزار می‌شد، می‌تواند کارنامه درخشانی باشد؛ اما بدون هیچ علتی دیگر برگزار نمی‌شود. جشنواره‌ای که روند آن کاملا مشخص است و هیچ ابهامی در اجرای آن وجود ندارد. 

گفتنی است که علی اسدی پیشتر در گفت‌‍وگو با ایسکانیوز بیان کرده بود که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قصد دارد مسئولیت برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» را تغییر دهد. همچنین وی مطرح کرد که مسئولیت برگزاری این جشنواره، هر سال بر عهده شورای مرکزی کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم بود؛ اما امسال مسئولان معاونت فرهنگی این وزارتخانه قصد دارند دبیرخانه این جشنواره را به افرادی غیر از اعضای این شورا واگذار کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =