معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۱ / استاد + عکس

فیلم سینمایی «استاد» ساخته حمید شاه‌حاتمی، یکی از آثار راه یافته به چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، جشنوارهٔ فیلم فجر مهم‌ترین رویداد سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌شود. تاکنون ۴۰ دوره از این جشنواره برگزار شده‌ است که آخرین آن در بهمن ۱۴۰۰ بوده است. این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

کدام‌یک از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر ۴۱ در پیش‌فروش مردمی مورد استقبال قرار گرفتند؟

چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به دبیری مجتبی امینی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر ۲۴ فیلم سینمایی در بخش سودای سیمرغ حضور دارند که در ادامه به معرفی یکی از آنها می‌پردازیم:

فیلم سینمایی استاد

«استاد» اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند عماد حسینی است و به یکی از موضوعات ملتهب اجتماعی در سال اخیر می‌پردازد.

فیلمنامه‌ «استاد» را پیام لاریان و عماد حسینی نوشته‌اند و محمدحسین مهدویان به عنوان مشاور کارگردان این پروژه را همراهی کرده است.

حسن معجونی، سجاد بابایی و هدیه حسینی‌نژاد نقش‌های اصلی این فیلم را ایفا کرده‌اند و حوریه مقدم و مهدی ابوحمزه دیگر بازیگران «استاد» هستند.

فیلم استاد

عوامل اصلی فیلم سینمایی «استاد» عبارتند از:

مدیر فیلم‌برداری: مجید یزدانی، مدیر صدابرداری: احسان خزایی، طراح چهره‌پردازی: تینا بخشی، طراح صحنه و لباس: مریم میرباقری، مدیر تولید: حسین زرقام، تدوین: هانیه جلوخانی، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: هادی اسلامی، مدیر هنری: مهدی دوایی، مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی: مریم قربانی‌نیا.

روایت تعرض به زنان در جامعه

فیلم سینمایی «استاد» داستان دختری ۲۴ ساله را روایت می‌کند که دانشجوی رشته معماری است و قصد دارد برای دانشگاهی در اتریش اپلای کند. کارگردانی این فیلم را سیدعماد حسینی برعهده دارد که اولین تجربه سینمایی خود را پشت سر گذاشته است. یکی از نکات جالبی که برای این فیلم اولی می‌توان در نظر گرفت، عوامل همراه کارگردان است.

عماد حسینی کارگردان

عماد حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه است که کارگردانی سینما تدریس می‌کند و تاکنون در جشنواره‌های سینمایی متعددی حضور داشته است. یکی از شاخص‌ترین آثار او «تهران، خانی آباد، ۱۳۶۶» نام دارد که در جشنواره‌های سینمای پنهان نیویورک، اکشن آن فیلم کالیفرنیا، جشنواره فیلم ایرانیان لندن، جشنواره آنکارا، جشن سینمای ایران، جشنواره فیلم کوتاه تهران، جشنواره‌ فیلم‌های بی‌کلام و ... به نمایش درآمده و جوایزی کسب کرده است.

بهروز افخمی

بهروز افخمی تهیه کننده

بهروز افخمی، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده، بازیگر، تدوینگر و مجری ایرانی، متولد ۳ آبان ۱۳۳۵ در تهران است. وی فارغ‌التحصیل رشته تدوین از مدرسه عالی تلویزیون و سینما است.

بهروز افخمی، فعالیت هنری خود را با تولید فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. وی با حضور در پروژه تولید فیلم زیر باران به کارگردانی سیف‌الله داد، برای نخستین بار، فعالیت در عرصه فیلمسازی حرفه‌ای را تجربه کرد.

از میان فعالیت‌های جانبی بهروز افخمی می‌توان به تدریس سینما، عضویت در شورای هنرستان روایت فتح و نمایندگی در مجلس ششم شورای اسلامی اشاره کرد.

بهروز افخمی سابقه حضور در پروژه تولید آثاری همچون رعد و برق، عملیات ۱۲۵، یازده دقیقه و سی ثانیه، کوچک جنگلی، سن پترزبورگ، گاوخونی، جهان پهلوان تختی، عقرب، روز شیطان، روز فرشته، عروس، تفنگ‌های سحرگاه، فرزند صبح، شوکران، دست نوشته‌ها، زیر باران، آب را گل نکنید، پنجاه و سه نفر را در کارنامه هنری خود دارد.

از جمله افتخارات بهروز افخمی می‌توان به دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم از سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، کسب جایزه هیئت داوران بهترین کارگردانی از بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر و دریافت تندیس زرین بهترین فیلمنامه از دومین دوره جشن خانه سینما اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =