سبک زندگی اسلامی دروازه رسیدن به تمدن اسلامی است

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، سبک زندگی اسلامی را یکی از پایه های فکری و دروازه ای برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی دانست.

حجت الاسلام اسماعیل پاکنژاد در نشست سبک زندگی اسلامی که با حضور اساتید گروه معارف و ائمه جماعات دانشگاه های آزاد اسلامی استان هرمزگان در واحد بندرعباس برگزار شد، با اشاره به گستردگی معارف اسلامی و آمیزه های دینی در سرنوشت بشریت، دین اسلام را کاملترین دین خواند که سعادت بشریت در آن رقم خورده و رسیدن به زندگی سعادتمند در آن به نیکی ترسیم شده است.

شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان برگزار شد

وی رسیدن به تمدن نوین اسلامی را یکی از سیاست های کلان نظام اسلامی خواند و افزود: تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العای) در این راستا، نشان از اهمیت موضوع و حساسیت آن دارد که باید با درک شرایط روز با حرکت در این مسیر، زمینه لازم را فراهم سازیم.

مدیر اندیشکده سبک زندگی اسلامی نیز در این نشست، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی سبک زندگی اسلامی است که صاحبان اندیشه و نخبگان علمی و فرهنگی جامعه با استفاده از ظرفیت دانشگاه و حوزه های علمیه می‌توانند ایده های ناب و انگیزشی جهت ترویج سبک زندگی اسلامی ارائه دهند.

 حجت الاسلام حسین عباسی اصل تاکید کرد:با تأمل در بررسی‌های انجام شده در دانشگاه ها در ارتباط با تاثیر سبک زندگی اسلامی در میان جوانان کاملاً مشهود است که با توسعه این سبک میان دانشجویان افسردگی و اضطراب جوانان کاهش یافته و شادکامی و امید به زندگی و سلامت روانی بهبود وضعیت تحصیلی را شاهد هستیم.

وی همچنین اضافه کرد:  دانشجویان به عنوان سفیران علمی و فرهنگی در جامعه نقش بسزایی در ترویج سبک زندگی اسلامی ایفا می کنند و اساتید باید بکوشند تا با روش های تاثیرگذار عوامل اجتماعی و فرهنگی موثر بر پایبندی به سبک زندگی اسلامی را، بین دانشجویان در ابعاد مختلف رواج دهند.

این استاد حوزوی، در پایان عنوان کرد: با توجه به اینکه این سبک زندگی ریشه در باورها و عقاید مذهبی ما دارند ضروریست که سیاستگذاران و برنامه‌ریزان فرهنگی در دانشگاه ها، تمرکز جدی در معرفی و ترویج سبک زندگی اسلامی داشته باشند و به رصد معضلات و آسیب‌های موجود در فضای جامعه خصوصاً دانشگاه پرداخته و بر مبنای اصول اسلامی به ارشاد و راهنمایی دانشجویان بپردازند تا جامعه ایی توسعه یافته، پیشرفته و الگو گرفته از راه و روش های مهدوی و اسلامی داشته باشیم که در آن معضلات اجتماعی به کمترین حد ممکن رسیده باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1169807

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =