نشست خبری فیلم آه سرد در جشنواره فجر ۴۱ / صدیق: تلاش کردم به موضوع قتل‌های ناموسی با یک دید جدید نگاه کنم

نشست خبری فیلم آه سرد با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، نشست خبری فیلم آه سرد با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

در ابتدای نشست ناهید صدیق کارگردان فیلم آه سرد گفت: در شرایطی در این جشنواره هستم که حال خوبی ندارم، اما فیلمی ساخته شده که اراده مان این ایت که به سرمنزل مقصود برسد و این هنه هدفم برای حضور در این جشنواره بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حقوق زنان در حال تغییر است، گفت: بله، چنین نگاهی دارم و هر روز امیدوارتر از قبل می‌شویم که نگاه بیشتری نسبت به این موضوع شود و زنان ایرانی بتوانند به آنچه می‌خواهند برسند.

مهم ترین موضوعی که دستمایه فیلم قرار گرفته همان ندضوع قتل‌های ناموسی بوده که تلاش کردم با یک زاویه دید جدید به این موضوع بپردازم.

ریتم کند داستان به نگاه من برمی‌گردد و ترجیح دادم داستانم را کمی با طمانینه تعریف کنم.

رضا محقق تهیه کننده فیلم نیز در ادامه گفت: سعی کردم یک کار خوب و شراتمندانه بسازم و اگر مخاطب اندکی حوصله داشته باشد می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: رسالت فیلم این است که بگوید خشم برای هیچ کس قابل پذیرش نیست. آنچه برای خودم نمود دارد این است که وقتی فرزندی تصمیم می‌گیرد برای نزدیک ترین فرد زندگی‌اش چنین اقدامی کند دچار تردید می‌شود و دچار عذاب وجدان می‌شود. و گذشت یک مفهوم زیباست که در این فیلم به تصویر کشیده شده است.

کارگردان فیلم ادامه داد: موضوع اصلی که مد نظر داشتم تردیدهای یک فرد برای انتقام گرفتن یا انتقام نگرفتن بود.

وی ادامه داد: وقتی ایده این فیلم به ذهنم آمد در واقع می‌خواستم نگاه جدیدی به قتل‌های ناموسی داشته باشم. و می‌خواستم تبعاتی که برای اطرافیان تا سال‌های سال باقی می‌ماند را به تصویر بکشم.

بیشتر می‌خواستم بگویم که می‌توان به مسائل به‌گونه‌ای دیگر هم نگاه کرد. و در هرشرایطی از قضاوت کردن بپرهیزیم.

وی درباره سختی‌های کار نیز عنوان کرد: مشوق اصلی من در این کار همسرم بودند و با یک سرمایه بسیار کم و آشنایی با رضا محقق باعث شد ایشان تهیه‌کنندگی این کار را بپذیرند.

صدیق افزود: سینمایی که درآن کار میکنم یک سینمای مستقل است و بودجه اندکی دارد. اما رضا محقق همه جوره ما را حمایت کرد و مسئله دیگر اقلیم و شرایط جغرافیایی بود که در آن کار می‌کردیم. به طوری که در طول یک پلان گاها شرایط جوی تا سه بار هم تغییر می‌کرد.

وی درباره نحوه ارائه اطلاعات به مخاطب که به‌گونه‌ای جدید رخ می‌داد گفت: گمان می‌کردم این‌گونه ایجاد تعلیق و سوال در ذهن مخاطب ایجاد کنم.

محقق هم در ادامه درباره نحوه انتخاب فیلم‌ها گفت: نگاه این چنینی دارم که زلفم را به خدا گره زده‌ام و بیشتر فیلم‌های معنادار را دوست دارم‌.

صدیق کارگردان در ادامه افزود: قتل‌های ناموسی ریشه در فرهنگ و جامعه دارد و نمی‌توان هیچ کدام را نادیده گرفت و قصد نداشتم در مورد قانون و مسائل حقوقی حرف بزنم چون صلاحیت آن را ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فیلم را برای رای داوران ساخته ای گفت: برای من فقط طرح یک مسئله اجتماعی بوده و تلاش کردم از سینمای عامه پسند فاصله بگیرم و چنین هدفی نداشتم. 

وی ادامه از فیلم بازگشت یا return  هم الگو گرفتم چون از فیلم‌های مورد علاقه من است‌.

ایمان صدیق بازیگر نیز درباره شیوه ایفای نقش خود در این فیلم گفت: من تعریفی از بازی زیرپوستی ندارم و اینکه برخی چنین چیزی را مطرح می‌کنند حرف دریتی نیست.

کد خبر: 1169901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =